اجرای الگوی کشت پنبه موجب کاهش ۶۰ درصدی مصرف آب شد

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه اجرای الگوی کشت سبب افزایش ۴ برابری راندمان تولید پنبه شده است گفت: این اقدام کاهش ۶۰ درصدی مصرف آب را نیز در پی داشته است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، « منوچهر توسلی» اقدامات و ظرفیت های برخی شرکت تعاونی ها مانند پنبه کاران داراب را مهم و اثرگذار دانست و افزود: جای خالی چنین تعاونی‌های موفقی در سطح شبکه تعاون روستایی کشور احساس می‌شود و مشابه این تعاونی‌ها در سطح کشور به ندرت دیده می شود.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهارداشت: تغییر الگوی کشت که مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی است به خوبی در شهرستان داراب توسط شرکت پنبه کاران اجرا شده و همین امر سبب افزایش ۴برابری راندمان تولید محصولات کشاورزی و کاهش۶۰ درصدی مصرف آب شده است.

وی به اهمیت مکانیزاسیون اشاره و خرید یک دستگاه کمباین وش چین پنبه را اقدام هوشمندانه شرکت پنبه کاران قلمداد کرد و افزود: کاشت، داشت و برداشت مکانیزه پنبه، یکی از خدمات اثرگذار این شرکت به تولیدکنندگان بوده چرا که انجام این مراحل با سرعت و دقت لازم سبب افزایش ۴ برابری تولید و کاهش حدود ۶۰ درصدی مصرف آب و افزایش کیفیت پنبه و پنبه دانه می شود و با برداشت مکانیزه پنبه طلای سفید ارزش واقعی خود را بدست می آوررد.

کد خبر 60889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =