تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان امسال به ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: تجارت خارجی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه از مرز رسمی پرویزخان به عراق به ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار رسید.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، «قاسم مطلبی» افزود: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است که از مجموع تجارت خارجی انجام شده در ۱۱ ماه گذشته ۸۳۰ میلیون دلار به ارزش وزنی ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار تن صادرات بوده است.

وی گفت: عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: واردات نیز در مرز رسمی پرویزخان در ۱۱ ماه گذشته ۶ میلیون و ۲۲۳ هزار دلار بوده که نسبت به سال گذشته عملکرد مثبتی داشته ایم.

مطلبی گفت: در مجموع از نظر صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مرز رسمی پرویزخان در بهمن ماه یک رشد ۴۰ درصدی از نظر وزنی و از نظر ارزشی نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

وی اضافه کرد: مجموع کامیون های متردده گمرک مرز رسمی پرویزخان در امر صادرات ۱۰۲ هزار و ۴۴۴ دستگاه و کامیون های صادرات سوخت یک هزار و ۵۱ دستگاه بوده که در مجموع تردد کامیون های صادراتی ۱۰۳ هزار و ۵۸۶ دستگاه بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی و ترانزیت نیز آمار به صورت مثبت و چهار هزار و ۴۲۷ دستگاه ترانزیتی در ۱۱ ماهه امسال تردد ترانزیتی داشتیم.

وی گفت: از دلایل مثبت بودن تجارت خارجی اعمال محدودیت های سختگیرانه بر مرزهای کشورمان با حوزه حکومت مرکزی و منذریه و سایر مرزها بود که از ۲ هفته گذشته با برداشتن این محدودیت ها و اعمال معافیت ها بازهم شاهد رونق مرزهای کشورمان با حوزه حکومت مرکزی هستیم و روند کاهشی بعد از این به دلیل رشد صادرات در سایر مرزها است.

مطلبی افزود: فعالان اقتصادی در این مرز رسمی و شاهراه اقتصادی از تجار و تولیدکنندگان تا کارکنان و پرسنل گمرک و سایر نهادها و ادارات هم سو با مجموعه‌ گمرک و نیروهای مسلح در چنین شرایط اقتصادی و وجود تحریم‌های ظالمانه برای رونق کشور سخت کوشانه تلاش می کنند.

وی گفت: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی تمام تلاش خود را پیش گرفته تا در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کند.

کد خبر 61096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =