میرکاظمی: نخستین جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم در دولت برگزار شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز(چهارشنبه)نخستین جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دولت برگزار شد که به ارایه کلیات پیش نویس این لایحه اختصاص داشت.

به گزارش اگزیم نیوز، مسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: امروز اولین جلسه ارائه کلیات بود و انشاءالله از هفته آینده بررسی‌ها جدی‌تر آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزودن رقم ثابت به حقوق سال آینده بیان کرد: آن چیزی که دولت پیشنهاد داده متوسط ۲۰ درصد بود که حقوق‌های پایین، به میزان بیشتر و حقوق‌های بالا، درصد کمتری می‌گرفتند؛ بر همین مبنا با توجه محاسبات مالیات، تعدیل در پرداختی ها انجام می شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مشکلی که ما داریم این است که همیشه حقوق پایه را افزایش داده و برای آن سقف تعیین می کردند اما این کار برای آنهایی که در میانه قرار دارند سبب می شود انگیزه خود را برای کار کردن از دست بدهد.

میرکاظمی عنوان کرد: اینها مشکلاتی است که ما باید در حقوق به آن توجه کنیم و به گونه‌ای نباشد که کسی که ۷ یا ۱۰ سال سال سابقه کار دارد با کسی که امروز وارد می‌شود اختلاف خیلی کمی داشته باشد.

وی راه حل را در اصلاح قانون دانست تا کارشناسان ورزیده دریافتی مناسبی داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق‌های سال آینده گفت: متوسط افزایش حقوق ۲۰ درصد خواهد بود و افزایش حق اولاد و عائله‌مندی هم طبق قانون جوانی جمعیت انجام می شود.

کد خبر 61126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =