افزایش ۱.۷میلیون تنی تولید محصولات باغبانی در سال ۱۴۰۱

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۱.۷ میلیون تنی تولید محصولات باغبانی در سال جاری با وجود شرایط اقلیمی و جنگ اقتصادی خبر داد و گفت: امسال در مجموع ۲۵.۷ میلیون تن تولیدات باغی داشته‌ایم.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، محمد مهدی برومندی، در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات ایران با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور نمایشگاهی از میوه، سبزی و صیفی برگزار شده است، افزود: آغاز خوبی است و استان‌های مختلف در این نمایشگاه حاضر هستند.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ایران در تامین امنیت غذایی موفق بوده، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امنیت غذایی با توجه به شرایط اقلیمی و جنگ اقتصادی علاوه بر تامین نیاز داخل و درآمد ارزی ۶ میلیارد دلاری توسط کشاورزان ایجاد شده است.

برومندی تصریح کرد: مشخصا در حوزه باغبانی، میوه، سبزی و صیفی در سال جاری ۱.۷ میلیون تن تولید افزایش پیدا کرد که این افزایش تولید با وجود سرمازدگی و سیل به ویژه در استان های جنوبی محقق شد.

وی با اشاره به تولید ۲۵.۷ میلیون تن محصولات باغی در کشور طی سال ۱۴۰۱، گفت: ۵۰ درصد ارزش اقتصادی صادرات کشاورزی مربوط به محصولات باغبانی است.

به گفته معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، در محصولات کشاورزی،به جز چند میوه گرمسیری تولید مازاد مصرف داریم‌ و صادرات به عنوان کار مهم با نگاه دانش محور در دستور کار است.

وی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی، افزود: تجاری سازی تولید از برنامه‌های تحولی وزارتخانه است تا در مراحل تولید به سلامت محصول توجه شده و پسماند نداشته باشد.

برومندی از صادرات محصولات کشاورزی به ۲۰۰ کشور جهان خبر داد و گفت: بر اساس سند تحول دولت و تاکید مجلس، تولیدات کشاورزی و باغبانی ایران حتما باید گواهی سلامت داشته باشند.

وی ادامه داد: برای تولیدات گلخانه ای طی۲ سال واحد کنترل کیفی راه اندازی کردیم و سازمان غذا و دارو بر روند تولید نظارت دارد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید سالم اصل مهم است، افزود: در بازاریابی و بسته بندی گام‌های بلندی بر خواهیم داشت.

وی به حضور کشورهای مختلف در این نمایشگاه شامل روسیه، بلاروس، افغانستان، عراق و ... اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه کار ارزشمندی است که دستاوردها و تولیدات کشور را به نمایش گذاشته و همه افراد داخلی و خارجی می توانند از نمایشگاه بازدید کنند و با مزایای تولیدات و ارزش بالای محصولات ایرانی آشنا شوند. این اقدامات به روند صادرات و شکل گیری مطلوب صادرات کمک خواهد کرد.

نخستین نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات ایران از امروز چهارم تا هفتم اسفند به مدت چهار روز در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر دایر است و بازدید برای عموم آزاد است.

کد خبر 61151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =