برگزاری نمایشگاه نوروزی تخصصی عرضه محصولات شیلاتی

معاون وزیر جهاد کشاورزی از برگزاری نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات آبزیان به منظور تامین نیاز مردم در شب عید از ۱۸ تا ۲۸ اسفند ماه سال‌جاری در تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه محصولات شیلاتی با حذف واسطه‌ها و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدحسین حسینی» افزود: براساس رایزنی‌های انجام شده با تولیدکنندگان، محصولات شیلاتی در این نمایشگاه ۱۰ تا ۱۲ درصد کمتر از نرخ بازار به فروش می‌رسد.

رییس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: فرهنگ مصرف ماهی در کشور ما به گونه‌ای است که در نیمه نخست سال شاهد کاهش مصرف و نیمه دوم سال شاهد افزایش تقاضا و مصرف هستیم و این تقاضا در شب عید به حداکثر میزان خود می‌رسد.

وی گفت: همین امر باعث می‌شود تا شاهد افزایش قیمت‌ها در نیمه دوم سال به‌ویژه شب عید باشیم که در صورت کنترل این امر و ایجاد تعادل در مصرف آبزیان در طول سال، این مشکل تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

حسینی ادامه‌داد: در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه‌های ماهیان سردآبی و گرمابی برای ارائه و فروش آبزیان با قیمت واقعی و ایجاد بازارهای تخصصی عرضه آبزیان داشته‌ایم.

گفتنی است مناطق در نظر گرفته شده برای عرضه آبزیان بوستان ولایت واقع در جنوب تهران، بوستان گفت‌وگو واقع در گیشا، مصلی بزرگ تهران، دریاچه خلیج فارس و بازارچه حکیمیه تهرانپارس است.

کد خبر 61278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =