تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای ۱۱ ماهه مالیاتی/۴۲۸ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد

رئیس مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی از تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۱۱ ماه سال جاری خبر داد و گفت:‌ امسال ۴۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، مهدی موحدی‌بک‌نظر در مورد درآمد ۱۱ ماهه سازمان امور مالیاتی کشور، افزود:‌ امسال ۴۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که این رقم نسبت به تکلیف ۱۱ ماهه بودجه معادل ۱۰۲ درصد محقق شده اما نسبت به کل درآمد مالیاتی ۴۵۴ هزار میلیارد تومانی در سال جاری ۹۴ درصد محقق شده است. همچنین این رقم نسبت به ۱۱ ماه سال قبل معادل ۵۴.۵ درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی همچنین در مورد درآمدهای مالیاتی لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت:‌ در بخش خودروهای لوکس عدد مشمول مالیاتی برای خودروها از ۱.۵ میلیارد تومان به ۳ میلیارد تومان افزایش یافته یعنی خودروهای بالای این رقم لوکس محسوب می‌شوند و نرخ مالیات از یک درصد پیشنهاد دولت به ۲ درصد افزایش یافته است.

موحدی‌بک‌نظر همچنین در مورد مالیات بر خانه‌های لوکس و باغ‌ویلاها، اظهار داشت:‌پیشنهاد دولت دریافت مالیات از خانه‌های لوکس و باغ‌ویلا بود که در مجلس خانه‌های لوکس فعلاً در کمیسیون تلفیق حذف شده ولی مالیات از باغ‌ویلاها هنوز باقی مانده است.

وی در مورد سهم مالیات بر ارزش افزوده از درآمدهای مالیاتی گفت:‌ در سال جاری مالیات‌های مستقیم ۶۲ درصد و مالیات بر ارزش افزوده کالاها و خدما ۳۸ درصد بوده است.

کد خبر 61349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =