خاندوزی: نرخ تورم سال آینده کمتر از امسال خواهد بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نرخ تورم در آینده روند کاهشی خواهد داشت، گفت: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم نسبت به امسال است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «سید احسان خاندوزی» امروز (یکشنبه) در نخستین همایش ملی قرض الحسنه، اظهار داشت: برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم نسبت به امسال است و در بحث ارزی نیز با توجه به اختیاراتی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم سال آینده شاهد نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم بود.

وی درباره افزایش سقف بودجه در مجلس، گفت: اصرار جدی دولت این است که همان‌طور که امسال موفق شدیم نسبت به سال قبل کسری بودجه منابع عمومی را کم کنیم، با وجود کسری بودجه‌ای که در تبصره ۱۴ و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت؛ درخواست جدی ما از مجلس این است که طبق همین توافق و همکاری که پیش از این داشتیم سقف بودجه را افزایش ندهند و کمک می‌کند به تعامل مشترک دولت و مجلس که سال قبل موتور تورم از محل کسری بودجه را کنترل کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت در خصوص کنترل تورم از جانب دولت اظهار داشت: دولت همچنان بر کنترل تورم تاکید دارد و امیدوار هستیم بانک مرکزی با توجه به اختیارات خوبی که دریافت کرده است بتواند نوسانات قابل توجه موجود در بازار ارز را کنترل کند.

قطعی شدن تعلق سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد سهام جاماندگان سهام عدالت گفت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت وظیفه دارد تا به افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی سهام تخصیص دهد. براساس نظر بخش تدوین مصوبات مجلس این موضوع باید حتما در شورای عالی اصل ۴۴ مورد تایید قرار بگیرد براین اساس از رییس جمهور زمان گرفتیم و تعلق سهام به جاماندگان تا پایان اسفند ماه قطعی خواهد شد.

خاندوزی در مورد سهام عدالت متوفیان، گفت: وراث متوفیان سهام عدالت که مراجعه نکردند و یا درگیرودار مسائل انحصار وراثت قرار دارند در صورتی که مسأله انحصار وراثت آنها حل شود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین فرصت سهام عدالت متوفیان را به آنها تخصیص می‌دهد.

وی تأکید کرد:‌ بخشی از سهامداران عدالت که از دهه ۱۳۸۰ سهام گرفته‌اند، فوت شده‌اند و برای تعیین تکلیف سهام عدالت آنها باید مسائل انحصار وراثت متوفیان حل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد مصوبه نمایندگان برای اعطای دو میلیون تومان سهام به متولدان سال آینده گفت:‌ این مسأله را از دستگاه متولی بپرسید.

خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از بانک‌ها به شرکت‌های زیرمجموعه خود مقادیر زیادی وام می‌دهند،‌ گفت: این مسأله تخلف است و با آن برخورد می‌کنیم بانک‌هایی که بیش از سقف مقرر به زیرمجموعه‌های خود تسهیلات پرداخت کنند، با آن‌ها برخورد می‌شود و در جلسه شورای پول و اعتبار هم خواهیم خواست که بانک‌ها سقف پرداختی به زیرمجموعه‌های خود را حتما رعایت کنند.

وزیر اقتصاد در مورد تورم از محل کسری بودجه گفت: با توجه به اینکه یکی از موتورهای ایجاد تورم از محل کسری بودجه تحمیل می‌شد، تلاش می‌کنیم برای سال ۱۴۰۲ تورم از محل کسری بودجه به وجود نیاید.

درخواست دولت از مجلس برای عدم تغییر سقف بودجه

وی در خصوص تغییرات بودجه در مجلس نیز گفت: اصرار جدی دولت این است که کسری بودجه منابع عمومی را کاهش دهیم و امسال نیز شاهد تحقق این موضوع بودیم. براین اساس درخواست جدی ما این است که سقف بودجه افزایش پیدا نکند تا تورم از محل کسری بودجه دولت تاثیر نپذیرد.

کد خبر 61437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =