قالیباف: مجلس و دولت باید بر تورم غلبه کنند

رییس مجلس شورای اسلامی با توجه به وضعیت افزایش قیمت‌ها گفت: تورم با سرعت بالا می‌رود و به گونه‌ای است که قدرت خرید عملا کاهش یافته به همین دلیل مجلس و دولت باید اقدامات لازم را برای پیشگیری از روند افزایشی تورم اتخاذ کنند.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدباقر قالیباف صبح جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد زرند ایرانیان در شهرستان زرند در جمع خبرنگاران افزود: نیروهای پیمانکاری و رسمی این کارخانه از حقوق خود گلایه داشتند و به آنان حق می دهیم، هرچند حقوق ها امسال نسبت به ۲ سال قبل افزایش اما قدرت خرید کاهش یافته که این موضوع مشکل کارگران کل کشور در صنایع مختلف است.

وی تاکید کرد: حتما باید به گونه ای عمل کنیم که کارگران حداقل پا به پای تورم بتوانند زندگی کنند و قدرت خرید آنان بالا برود.

وی بیان کرد: در محیط کاری زرند که سختی کار و آلودگی محیطی وجود دارد باید حقوق بهتر دیده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید فولاد در کشور و افق های پیش رو گفت: بخش فولاد از صنایع مهم، پیشرفته و صادراتی کشور است که سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن تولید داریم و در حال بررسی و برنامه ریزی برای تولید بالاتر از مرز ۵۰ میلیون تن در آینده هستیم.
وی افزود: استفاده از معادن و جلوگیری از صادرات مواد خام در اولویت‌های برنامه مجلس و دولت قرار دارد.

تجدید نظر در جانمایی صنایع
قالیباف تاکید کرد: به نظر می رسد در مکان یابی، نحوه استقرار فولادها، زنجیره تولید و ارزش افزوده آنها در ادامه بحث تولید باید تجدیدنظر جدی داشته باشیم.
وی افزود: تولید فولاد در برنامه پنج ساله هفتم و در سیاست گذاری درازمدت به عنوان یک مجموعه پیشران در اولویت قرار دارد که باید به آن توجه کنیم.

قالیباف گفت: یکی از فرصت های بزرگ کشور و مهمتر از گاز و نفت، حوزه معادن است که باید به نحو مناسب به آن توجه شود.

کد خبر 61775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =