آغاز فصلی تازه در مبادلات بانکی ایران و هند

عضو هئیت نمایندگان اتاق تهران گفت: همزمان با ورود به دوران پسا تحریم  زمینه های مختلفی برای توسعه همکاری ها با هند وجود دارد و مبادلات بانکی دو کشور می تواند زمینه ساز افزایش همکاری ها در تمام بخش ها شود

عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع ، معادن و کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز درباره روابط ایران و هند اظهار کرد: خوشبختانه سطح روابط دو کشور افزایش  یافته است و زمینه های مختلفی برای توسعه روابط وجود دارد اما نقل و انتقال منابع مالی و مباحث پولی پیش شرط افزایش همکاری ها است که به تازگی در این زمینه گشایش های خوبی ایجاد شده است.

فاطمه مقیمی افزود: بانک های ایرانی و هندی با حمایت از شرکت های دو کشور می توانند در راه افزایش حجم و ارزش مبادلات تجاری دو کشور ایران و هند بیش از پیش نقش آفرین باشند وبا توجه به سفر هئیت عالی رتبه هندی به کشورمان می توان افق های جدیدی را متصور بود.

وی ادامه داد : در دوران تحریم هندی ها همکاری خوبی با ایران در بسیاری از زمینه ها داشتند و به دلیل شرایط تحریمی موجود تهاتر کالا و خدمات جایگزین پرداخت های طرف هندی شده بود که خوشبختانه این مشکل در حال رفع است و در دوران پسا تحریم مبادلات بانکی تسهیل می شود.

عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر لزوم بررسی همه جانبه زمینه های همکاری با هند اظهار کرد: کشورمان به دلیل موقعیت جغرافیائی مطلوب و قرار داشتن در کریدور شمال جنوب می تواند مسیری مناسب برای حمل و نقل انواع کالاهای هندی به مقاصد اروپائی و نیز روسیه باشدو به نظر می رسد ناوگان حمل و نقل کشور باید نوسازی شود.

گفتنی است که بیژن زنگنه  وزیر نفت دیشب در حاشیه همایش تجاری ایران و هند در جمع خبرنگاران به توسعه روابط بانکی میان ایران و هند اشاره کرد و گفت: در این باره مذاکراتی انجام دادیم که باید عنوان کرد یک کانال بانکی باز شده است و ٢ کانال دیگر بانکی باز خواهد شد که بانک مرکزی می تواند از طریق آنها به ٦ میلیارد دلار منابع ارزی ایران در هند دسترسی یابد.

وزیر نفت با بیان این که طرف هندی اعلام کرده است بلافاصله پس از باز شدن کانال های بانکی بدهی خود را پرداخت می کند، گفت: بدهی نفتی ٦ میلیارد دلاری هند به ایران متعلق به بانک مرکزی است که آن را پیگیری می کند

 زنگنه درباره پرداخت بدهی ایران به صورت خرید کالا نیز اعلام کرد: خرید کالا از هند در ازای مطالبات نفتی متوقف شده است. وی در پاسخ به این پرسش که منابع ایران از چه طریق به بانک مرکزی ارسال می شود، گفت: این منابع کالا نیست و از این پس نیز به صورت یورویی با هند معامله خواهیم کرد.

حمایت دولت از بخش تولید رمز افزایش رشد اقتصادی

 فاطمه مقیمی عضو هئیت نمایندگان اتاق تهران درباره  پیش بینی رش اقتصادی و نیز شرایط خروج از رکود فیر تورمی در سال 1395 به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: امسال باید کل  تلاش دولت بر روی حمایت از بخش تولید متمرکز شود و بدون تردید ارتقای تولید می تواند منجر به افزایش رشد اقتصادی و بازگشت رونق به بخش های مختلف اقتصاد و صنعت ایران شود.

وی ادامه داد: رونق تولید کاهش بیکاری و اشتغال زائی را در پی دارد که از مصادیق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود و اگر برنامه ریزی های انجام شده از سوی متولیان امر محقق شود می توان امسال رشد اقتصادی مطلوبی را شاهد بود.

 مقیمی افزود: حمایت دولت و مجلس ازبخش خصوصی راهگشای بسیاری از مشکلات و چالش های موجود خواهد بود و در این مسیر بخش خصوصی آمادگی دارد تا با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در راه رشد و توسعه اقتصادی کشور و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

کد خبر 6178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =