دولت شرایط را برای حضور تشکل‌های مردمی در اقتصاد فراهم کند

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت باید زمینه را برای حضور تشکل‌های مردمی در اقتصاد فراهم کند، گفت: نظام تعاونی موجود در کشور نیاز به بازنگری دارد و نیاز است که بازتعریف شود تا مردم امکان حضور و سرمایه‌گذاری در بخش‌های که دولت از آنها خارج می‌شود را داشته باشند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، فرشید ایلاتی در مورد تحقق شعار سال ۱۴۰۲ و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه دولتی شدن اقتصاد باعث ایجاد مشکلات اقتصاد کشور شده است، اظهار داشت: نقش دولت در اقتصاد دو نوع است که یکی تصدی‌گری دولت و دیگری نقش نظارتی و تنظیم گری آن است که این دو باید به بررسی و تفکیک شود.

وی با بیان اینکه دولت باید از مقام اجرا و تصدی‌گری خارج شود، گفت: دولت باید به عنوان تسهیل گر و تنظیم‌گر روابط اقتصادی حضور پیدا کند.

ایلاتی ادامه داد: حضور دولت در بخش‌های اقتصادی و هم‌زمان در مقام نظارت و تنظیم گری تضاد منافع ایجاد می‌کند و شاهد بودیم که چه آسیب‌هایی به بخش اقتصاد کشور وارد کرد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: بخشی از دولتی شدن اقتصاد در اوایل انقلاب به خاطر شرایط جنگ لازم بود، ولی در این موضوع افراط رخ داد و بعضاً استخدام‌های گسترده دولتی تا ۳۰‌سال و بیشتر بخش‌های دولت را درگیر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ناکارآمدی‌های اقتصاد دولتی همین مدل استخدامی دولت و محدودیت‌های اخراج و تعدیل نیروهای دولتی ناکارآمد است که باعث فلج شدن دولت و اقتصاد شده است.

کد خبر 61979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =