بخش پتروشیمی پیشرو در اقتصاد مقاومتی

اکبر ترکان با اشاره به جایگاه صنعت پتروشیمی این بخش را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد

اقتصاد ایران با افزایش صادرات غیر نفتی و پرهیز از خام فروشی می تواند  جان تازه ای گرفته و متحول شود. مشاور ارشد رئیس‌جمهور و رئیس دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز اظهار کرد: توسعه افزایش صادرات غیر نفتی به عنوان یک راهبرد ملی مورد توجه  دولت است و به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی در تمام بخش ها هستیم.

اکبر ترکان افزود: صادرات محصولاتی که در مسیر توسعه زنجیره ارزش تولید می شوند دارای اهمیت خاصی است و تولید و صادرکردن محصولات نهائی و پرهیز از خام فروشی راه رشد اقتصادی کشو را هموار خواهد کرد. وی ادامه داد: تولید محصولات مختلف نهائی همانند محصولات پتروشیمی به دلیل دارا بودن ارزش افزوده مطلوب می تواند به عنوان یک راهکار مهم در جلوگیری از خام فروشی تاثیر گذار باشد.

ترکان به نامگذاری امسال با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت : این نامگذاری بیانگر اهمیت و جایگاه ویژه اقتصاد مقاومتی در توسعه همگون و همه جانبه کشور است و مناطق آزاد به عنوان پایلوت اجرای طرح های توسعه ای و تعمیم آن به سایر شهرهای کشور درتحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی دارند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر لزوم توجه ویژه این مناطق برای فعالیت مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: صنایع با فناوری بالا، توسعه صادرات، فراهم کردن شرایط تسهیل تولید برای فعالان اقتصادی و تامین منابع مالی و جذب سرمایه گذاری های خارجی چهار محور اصلی فعالیت های مناطق آزاد هستند.

کد خبر 6215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =