رفع مشکلات و تقویت زیرساخت‌ها در مرز پرویزخان نیازمند توجه ویژه مسوولان است

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات و کاستی‌های موجود در مرز رسمی پرویزخان گفت: رفع این نواقص و مشکلات تقویت زیر ساخت‌ها برای افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی در این گذرگاه بین المللی و راهبردی نیازمند توجه ویژه مسوولان است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «علی‌اصغر عباس‌زاده» روز یکشنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری قصرشیرین با تشریح وضعیت موجود در گمرک مرز رسمی پرویزخان، افزود: پرویزخان یکی از مرزهای مهم است که با سهم ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزار دلاری مجموع صادرات استان کرمانشاه طی پارسال، ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۳۸ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی موجود در مرز پرویزخان و با اذعان به دغدغه ها و مشکلات این مرز رسمی، افزود: یکی از مشکلات این گذرگاه، مشکل ساختاری آن است و این مشکل از ابتدای شروع به کار این مرز رسمی تاکنون مرتفع نشده است.

«محمد حیدری» افزود: مشکلات نوظهوری که به صورت روزمره اتفاق می افتد از دیگر مسایلی است که مرز رسمی پرویزخان درگیر آن است ضمن اینکه رویکرد متفاوت دستگاه های همکار در این مرز نیز از دیگر مشکلات این گذرگاه رسمی است.

وی ادامه داد: هر یک از این مشکلات نیازمند اتخاذ تدبیر است و اگر خبرگی و ممارست پشت این کار نباشد و ریسک پذیرش مسوولیت نیز وجود نداشته باشد فعالیت ها در این مرز رسمی تعطیل می شود و در نتیجه شاهد کاهش حجم تجارت خارجی نیز خواهیم بود.

رفع مشکلات و تقویت زیرساخت‌ها در مرز پرویزخان نیازمند توجه ویژه مسوولان است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: باید با جدیت کامل و با وحدت، همگرایی و هم بستگی بتوانیم مشکلات موجود در مرز رسمی پرویزخان را برطرف کنیم.

حیدری اضافه کرد: با توجه به گسترده بودن رویه های گمرکی گمرک پرویزخان، راه برون رفت از این مشکلات، تخصصی شدن گمرک پرویزخان است که با انجام این مهم هم شاهد حاکمیت نظم بیشتری در مرز خواهیم بود و هم درآمد بیشتری نیز حاصل می شود.

کد خبر 62405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =