صادرات کالا از استان کرمانشاه ۶ درصد افزایش یافت

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۶ درصدی وزن و رشد یک درصدی ارزش کالاهای صادراتی در سال ۱۴۰۱ از مرزهای استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، «علی‌اصغر عباس‌زاده» روز چهارشنبه افزود: رقم صادرات کالا در سال ۱۴۰۱ از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه به ۶ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۶۹۰ تن به ارزش ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۹۷۵دلار رسیده است که در مقایسه با سال ۱ ۴۰۰ از حیث ارزش افزایش یک درصدی داشت و از لحاظ وزن نیز شاهد رشد ۶ درصدی بود.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه افزود: حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با دارا بودن پنج گمرک فعال پرویزخان، خسروی، شوشمی، شیخ صله و سومار همواره یکی از مهمترین گمرکات کشور در صادرات کشور به عراق بوده است.

عباس‌زاده در ادامه گفت: از بین گمرکات حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن کالا به ارزش ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزارو ۴۳۸ دلار بیشتر سهم صادرات را به خود اختصاص داده است و گمرکات خسروی و سومار در جایگاه های بعدی قرار دارند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در مورد واردات از مرزهای استان نیز ارزش واردات سال ۱۴۰۱ را هفت هزار و ۸۹۳ تن به ارزش ۵۵ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶۳۳ دلار عنوان کرد که این میزان در مقایسه با سال ۱ ۴۰۰ از لحاظ وزنی کاهش ۶۹ درصدی و از حیث ارزش کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن ، انواع تجهیزات خط تولید، بلبرینگ ، قالب شمش ،فیلتر و کمپرسور عنوان کرد.

کد خبر 62663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =