سفیر ایران: جهش مناسبات با روسیه در پنج سال آینده محقق می شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: با ریل گذاری دولت سیزدهم بر اساس نگاه دوراندیشانه مقام معظم رهبری و تلاش های ارزنده رئیس جمهور، اقدامات بزرگی در مناسبات تهران – مسکو در حال اجرا است که به جهش بزرگ در مناسبات دوجانبه در پنج سال آینده منجر خواهد شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، کاظم جلالی این سخنان را شامگاه پنجشنبه در آیین آغاز به کار شعبه جدید میربیزینس بانک در مسکو بیان کرد، بانک روسی که عمده سهام آن متعلق به بانک ملی ایران است.

سفیر کشورمان در مسکو با اشاره به اینکه هم اینک هر دو کشور ایران و روسیه در تحریم های بانکی هستند، این وضعیت را زمینه ساز تعاملات نزدیک دو کشور در عرصه بانکی خواند و گفت: با سفر رئیس کل بانک مرکزی روسیه به تهران، گام های نهایی در اتصال کامل پیام رسان های بانکی دو کشور و ارتباط شبکه شتاب ایران با میر روسیه برداشته خواهد شد.

سرپرست بانک ملی ایران نیز در این آیین آمادگی این بانک را برای مشارکت در طرح های کریدور ترانزیتی شمال – جنوب اعلام کرد و گفت: در سفر اخیر دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به ایران، توافقاتی بین تجار روسی با شرکت های زیرمجموعه بانک ملی صورت گرفت.
ابوالفضل نجارزاده افزود: در تلاش هستیم که فعالیت های میربیزینس بانک در راستای اهداف دولت سیزدهم توسعه یابد و افزایش تعاملات و مراودات ایران و روسیه فرصت تاریخی در این راستا فراهم کرده است.

در این آیین، شعبه جدید میربیزینس بانک در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو آغاز به کار کرد. سهام عمده این بانک روسی در اختیار بانک ملی ایران است. این بانک پیش از این در مسکو، آستاراخان و قازان (کازان) فعالیت داشته است.
انتقال وجوه از ایران به روسیه، تبدیل ریال به روبل، ارائه خدمات به دانشجویان ایرانی در روسیه، ارائه اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه ها و تبدیل ارز حاصل از صادرات و همچنین دریافت ارز حاصل از صادرات با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از خدماتی است که در این شعبه ارائه می شود.

کد خبر 62938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =