حضور قوی بخش خصوصی پاکستان در نمایشگاه اکسپو ایران۲۰۲۳

پس از امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان‌های توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، حضور قوی بخش خصوصی پاکستان در پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) محقق شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، تجار و فعالان بازرگانی همسایه شرقی پاکستان قرار است همگام با ۷۰ هیات تجاری از کشورهای مختلف جهان، در پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی کشورمان که قرار است از فردا (۱۷ اردیبهشت) در تهران برگزار شود، شرکت کنند.

برای اولین بار اعضای اتاق‌های بازرگانی بانوان پاکستان از شهرهای «گلگیت» و «لاهور» نیز مشتمل بر هیات ۱۵ نفره، در این رویداد تاریخی نمایشگاهی ایران حضور خواهند یافت.

روز گذشته هیات ۸۰ نفره تجار و فعالان بازرگانی بلوچستان پاکستان نیز عازم تهران شد و اعضای این هیات قرار است علاوه بر حضور در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۳، با برخی از مسوولان وزارت امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران دیدار نمایند.

دیدار با روسا و اعضای اتاق‌های بازرگانی ایران، یزد، قزوین و همچنین سفر به مشهد و زاهدان نیز از دیگر برنامه‌های هیات تجاری بلوچستان پاکستان در طول سفر به ایران خواهد بود.

با پیگیری‌های سفارت ایران در پاکستان، هیات ۱۰ نفر تجار از شهر اسلام‌آباد پایتخت این کشور و هیات ۳۰ نفره از فعالان بازرگانی کراچی و برخی از اعضای اتاق‌ بازرگانی این شهر به عنوان قلب اقتصادی پاکستان نیز برای حضور در اکسپو ۲۰۲۳ عازم ایران شدند.

«زبیر موتی والا» رئیس سازمان توسعه تجارت پاکستان نیز برای شرکت در پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران و دیدار با مسوولان اقتصادی و بازرگانی کشورمان فردا عازم تهران می‌شود.

حضوی قوی مسوولان تجاری پاکستان به ویژه فعالان بخش خصوصی این کشور همسایه بیانگر عزم قوی دو کشور برای افزایش مراودات اقتصادی و تجاری به ویژه بهره‌برداری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متقابل برای افزایش حجم تجارت دوجانبه می‌باشد.

این اولین حضور پررنگ تجار و بازرگانان پاکستان در رویداد تاریخی نمایشگاهی ایران پس از امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان‌های توسعه تجارت دو کشور محسوب می‌شود که اواخر دیماه سال گذشته در کراچی صورت گرفت.

بیست و ششم دیماه سال گذشته در جریان سفر رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به کراچی پاکستان، سازمان‌های توسعه تجارت دو کشور با هدف رفع موانع در مسیر تجارت متقابل، روان سازی تعاملات بازرگانی و افزایش حجم تجارت مشترک تفاهمنامه همکاری امضا کردند که با استقبال چشمگیر جامعه بازرگانی دو همسایه همراه شد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طبق پیش‌بینی‌های مجریان نمایشگاه و وزارت امور خارجه، طی نشست‌های تجاری و رویدادهای جانبی پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳)، بیش از یک میلیارد دلار توافق نامه و قرارداد صادراتی منعقد می‌شود.

علیرضا پیمان پاک، با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ اظهار کرد: با تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شناسایی فرصت‌های صادراتی کشور به تجار بین المللی در یک بازه زمانی و مکانی مشخص است.

وی افزود: این‌نمایشگاه با حضور بیش از ۷۰۰ شرکت در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ سالن نمایشگاهی، با میزبانی ۷۰ هیئت تجاری و دولتی مشتمل بر بیش از ۱۰۰۰ تاجر و مقام دولتی از سراسر دنیا با هدف ایجاد بازارهای صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و تنوع بخشی به کالاهای صادراتی کشور (خاصه دانش بنیان و نیز دارای ارزش افزوده بیشتر) جهت افزایش ضریب تاب آوری اقتصادی کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 62973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =