۲۲۰ هزار تُن کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: در فروردین ماه امسال ۹۰ میلیون دلار کالا به ارزش وزنی ۲۲۰ هزار تُن از این گذرگاه رسمی به عراق صادر شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «قاسم مطلبی» افزود: میزان صادرات کالا از این گذرگاه رسمی از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع از نظر دلاری پنج درصد و از نظر وزنی چهاردرصد رشد داشته است.

وی، عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق را میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی و واردات را شامل ضایعات آلومینیوم و پلاستیک بیان کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: حجم تجارت خارجی از مرز رسمی پرویزخان در فروردین ماه امسال ۴۰۵ هزارتن کالا به ارزش ۳۵۳ میلیون دلار است.

مطلبی اضافه کرد: تجارت خارجی از مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ورود موقت و خروج موقت، ترانزیت مبدا و ترانزیت مقصد که در فروردین ماه در قالب چهار هزار و ۸۴۶ اظهارنامه انجام شده است.

او ادامه داد: هم اکنون روزانه بیش از یک هزار کامیون کالا از این گذرگاه رسمی صادر می شود و این نشان از اهمیت و نقش این گذرگاه رسمی و بین المللی در تجارت و مبادلات اقتصادی است.

در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزارو ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته که سهم استان کرمانشاه از مجموع صادرات کشورمان به عراق را ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن بوده که در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 62991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =