سیاست های دولت سیزدهم بازارهای صادراتی را افزایش داد

 مدیرعامل شرکت آراسته پوشش مهیا با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، بازارهای صادراتی محصولات ایرانی توسعه یافته است، گفت: در حال حاضر، در برخی بخش ها توانسته ایم محصولات ایرانی را جایگزین تولیدات ترک و حتی آلمانی کنیم.

حامد محمدی روز دوشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو و در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، با اشاره به اینکه در حوزه تولید و صادرات محصولات پودری و افزودنی های سازه های بتنی، پوشش های اپوکسی، پلیمری و ... فعالیت دارند، افزود: عراق، قزاقستان، تاجیکستان، ترکیه، سوریه و افغانستان از جمله بازارهای صادراتی محصولات تولیدی این شرکت هستند.

وی با بیان آنکه هر هفته حدود ۱۰۰ تن از محصولات تولیدی این شرکت به کشورهای هدف صادر می شود، اظهار داشت: از آنجا که توجه به بازارهای صادراتی در دولت جدید تقویت شده، موافقت نامه های منعقده تاکنون کمک زیادی به بخش های تولیدی و صادراتی کشور کرده است.

محمدی با اشاره به امضای توافقنامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط دولت سیزدهم و نقش آن در توسعه بازارهای صادراتی محصولات تولیدی کشور، گفت: البته هنوز در حوزه های مالی و بانکی اتفاقات خوبی رخ نداده و عمده صادرات ما در قالب تبادل کالا به کالا است و منتظر هستیم تا امکان مبادلات نقدی نیز فراهم شود.

وی تاکید کرد: برگزاری و تشکیل نمایشگاه امسال اکسپو توسط دولت سیزدهم گام موثری در توسعه مبادلات خواهد بود زیرا این بستر فراهم شد تا با هیات های تجاری خارجی بتوانیم مذاکرات مطلوبی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آراسته پوشش مهیا افزود: در حال حاضر خطوط اعتباری و ال سی ها با توجه به وجود تحریم ها خیلی مطلوب نیست ولی با برقراری اعتبارات اسنادی داخلی (ال.سی)می توان مقدمات حضور در بازارهای جدید را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: با وجودی که در حال حاضر هندوستان در تولید پوشش های رنگی حرف اول را می زند اما در صورت رفع موانع بانکی، می توانیم با محصولات هندی در این بخش رقابت کنیم.

به گفته محمدی، اگر مشکل ال.سی برطرف شود بازارهای جدیدی به روی تجار ایرانی باز خواهد شد. در حال حاضر، محصولات ایران با تولیدات کشوری مانند آلمان نیز رقابت می کند به طوری که از لحاظ قیمت با یک سوم نرخ آن کشور عرضه می شود. پیش از این، از محصولات آلمانی و ترک در بخش های مختلف از جمله حوزه آب و فاضلاب استفاده می شد اما امروز تولیدات داخل جایگزین آنها شده است.

کد خبر 63032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =