کشتی ۲۷ هزار تنی گندم در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کشتی حامل محموله ۲۷ هزار تنی گندم ظرف روزهای آینده در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، محمد شکیبی‌نسب اظهار داشت: تمهیدات لازم برای ورود این کشتی در روزهای آینده انجام شده تا محموله گندم آن در کمترین زمان ممکن تخلیه و به انبارهای مدنظر منتقل شود.

وی افزود: طول و عرض کشتی یاد شده به ترتیب ۱۶۷ و ۲۶ متر و با آبخور ۱۰.۳ متر و از مبدا روسیه به مقصد بندر بوشهر بارگیری شده که براساس برآورد تقریبی، بار این کشتی ظرف مدت ۶ روز کاری تخلیه می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کشتی فله بر با ۲۷ هزار تن بار گندم پس از ۲۷ سال برای نخستین بار است که در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: بنادر استان بوشهر با برخورداری از ظرفیت های مناسب آماده نقش‌آفرینی در عرصه صادرات و واردات هستند که با هدف توسعه این ظرفیت ها پروژه های متعددی از شمال تا جنوب بوشهر عملیاتی شده است.

وی افزود: بندر بوشهر ظرف این چند سال در واردات کالای اساسی فعال شده و عمده کالای اساسی وارد شده در این بندر نیز برنج بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: عمق کانال دسترسی بندر بوشهر اکنون بیش از ۱۰ متر و با ظرفیت پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تنی است.

کد خبر 63120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =