افزایش حضور سرمایه گذاران از کشورهای جدید در نمایشگاه اکسپو

مدیر توسعه و پشتیبانی فروش گروه سولیکو (کاله) با اشاره به اینکه رفع مشکلات ارزی باعث افزایش ورود ارزهای صادراتی به کشور خواهد شد، گفت: کشورهای جدیدی مانند عربستان در نمایشگاه امسال اکسپو حضور یافته اند که آن را می توان بازاری جدید برای بخش تولید و صادرات کشور دانست.

مجتبی مهدوی نیا روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین روز از برگزاری پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو و در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز، افزود: مجموعه کاله در حال حاضر با داشتن ۲۵ هزار نفر نیرو و تولید روزانه ۱۸۰۰ قلم کالا در حال فعالیت است که از بزرگترین شرکت های تولیدکننده در ایران و صادرکننده محصولات پروتئینی و لبنی به کشورهای همسایه و خاور دور است.

وی اظهار داشت: در ارسال انواع محصولات به سایر کشورها پا را فراتر از کشورهای همسایه گذاشته ایم به طوری که در حال حاضر به ۳۸ کشور جهان انواع محصولات تولیدی را صادر می کنیم.

مهدوی نیا ادامه داد: هدف ما تلاش برای افزایش توان صادراتی شرکت به دو تا ۳ برابر اکنون و میزان هدفگذاری سال جاری نیز صادرات یک میلیارد دلار کالا است. البته بخاطر وجود تحریم ها برای صدور محصولات و واردات مواداولیه مشکلاتی داریم.

وی تصریح کرد: با وجودی که دنبال حفظ کیفیت محصولات تولیدی هستیم اما اکنون در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم زیرا دلیل محدودیت ها و تحریم بعضا نیازها و مواد اولیه مورد نیاز را تا چندین برابر قیمت از خارج تامین می کنیم ولی به هر حال تلاش کردیم تا اصالت کالاهای تولیدی و کیفیت آن حفظ شود.

مدیر توسعه و پشتیبانی فروش گروه سولیکو (کاله) گفت: موضوعی که در زمینه مشکلات مربوط به صادرات وجود دارد یک مورد بازگشت ارزهای صادراتی است. البته توسط مدیران بالادستی شرکت، مذاکراتی را با نهادهای تصمیم گیر و تاثیرگذار در امر صادرات داشته ایم و داریم که البته دولت قصد دارد تا در زمینه حل مسائل کمک بخش تولید و صادرات باشد.

به گفته مهدوی نیا، با وجود کمک ها و حمایت ها همچنان بازگشت ارزهای صادراتی و پول دچار مشکلاتی است و حتی در مورد کشورهای دوست مانند عراق نیز مشکلاتی داریم که این مسائل در تامین منابع ارزی کشور نیز تبعات نامطلوب بدنبال دارد.

وی به موضوعات مربوط به رفع تعهدات ارزی شرکت اشاره کرد و گفت: هماهنگی ها را در این زمینه ها انجام می دهیم و مدیران ارشد شرکت با دولت در این خصوص برنامه ریزی دارند، ولی در عین حال، از طرف های خارجی و مراکز داخلی مطالباتی داریم.

مدیر توسعه و پشتیبانی فروش گروه سولیکو (کاله) درباره تلاش دولت سیزدهم برای افزایش میزان بسترهای صادراتی به ویژه در کشورهای همسایه ایران، افزود: در نمایشگاه امسال سرمایه گذاران و میهمانانی از کشورهای آفریقایی و عربستان داریم که این امر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان امیدوار کننده است.

مهدوی نیا ابراز امیدواری کرد که درهای صادرات کشور به روی تمام کشورهای جهان باز شود زیرا این موضوع می تواند به پیشرفت کشور و ارزآوری کمک کند و در عین حال، کارآفرینی و اشتغالزایی را افزایش دهد.

کد خبر 63126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =