جاذبه های پروژه های شاخص استان گیلان در انتظار سرمایه گذار

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه ایجاد خطوط جدید کشتیرانی برای حمل بار و مسافر از منطقه آزاد انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر مانند آذربایجان و روسیه در دستور کار قرار دارد، پروژه های شاخص این استان در سال ۱۴۰۲ که منتظر جذب سرمایه گذار هستند را معرفی کرد.

سیدمحمد اسحاقی در حاشیه پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو و در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز، از معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان گیلان در نمایشگاه اکسپو امسال خبر داد و اظهار داشت: در این نمایشگاه برای معرفی ۹ زنجیره ارزش استان گیلان نظیر زنجیره زراعت چوب، طیور، زیتون، چای، برنج و ...شرکت کرده ایم.

وی افزود: همچنین در بحث ایجاد زنجیره ارزش های جدید که در دست اقدام است می توان به پایانه محصولات صادراتی و کشاورزی که به بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد، اشاره کرد.

وی نیاز گیلان برای ایجاد هاب لجستیکی، شرکت کشتیرانی و اسکله های مورد نیاز آن را از اولویت های مهم کاری استانداری گیلان در سال ۱۴۰۲ عنوان و تصریح کرد: حمل و نقل ترکیبی در دریا و هوایی و ریلی و زمینی را نیز در مسیر توسعه داریم. چشم اندازی برای استان گیلان در قالب زنجیره های ارزش برنامه ریزی کرده ایم که در سال های آینده نیز عملیاتی خواهند شد.

اسحاقی ادامه داد: ایجاد درخت های غیرمثمر و مواردی مانند تولید داروهای شیمیایی و آبزیان، دام، محصولات دانش بنیان و ... نیز در اولویت های کاری استان گیلان قرار دارد. در حال حاضر، گیلان قطب تولید دارو کشور محسوب می شود.

وی درباره پروژه های شاخصی که در سال ۱۴۰۲ برای استان گیلان پیش بینی شده و منتظر سرمایه گذاری است، گفت: در حوزه های گردشگری طرح های ویژه ای داریم. پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و همینطور شرکت های کشتیرانی که یکی دو مورد در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده است، جزو مهم ترین طرح های در دست اجرای استان گیلان محسوب می شوند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گیلان افزود: در حوزه های یادشده نیازمند سرمایه گذاری هستیم. در زمینه حمل و نقل دریایی به دنبال بهبود شرایط هستیم و این ظرفیت وجود دارد که در حوزه حمل و نقل دریایی اقدامات گسترده ای را داشته باشیم.

به گفته اسحاقی، توسعه حمل و نقل دریایی به دنبال جابجایی مسافر و کالا بین منطقه آزاد انزلی و برخی کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، روسیه و ... است.

وی به سرمایه گذاری های چشمگیر در سال ۱۴۰۱ در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: در حوزه های عمران و تملک دارایی های سرمایه ای، اقدمات خوبی صورت گرفته که در بحث تسهیلات تکلیفی در سال گذشته، بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

کد خبر 63197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =