حجم معاملات «خرید» در سامانه ستاد از ۵۳۲ هزار میلیارد ریال عبور کرد

گزارش عملکرد آماری ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی منتشر شده، نشان می‌دهد حجم معاملات در بخش خرید سامانه ستاد ایران به بیش از ۵۳۲ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در آخرین گزارش عملکرد آماری خود که مربوط به بازه زمانی یک ساله ۱۴۰۱ است، به شرح جزئیات مربوط به خرید، مزایده، مناقصه و حجم معاملات در سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد)، تعداد نماد تجارت الکترونیکی و گواهی امضای الکترونیکی صادر شده از سوی این مرکز پرداخته است.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته، ۶ هزار و ۱۱۹ دستگاه اجرایی و ۱۲۵ هزار و ۶۳۲ مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند. در این بخش شاهد رشد ۳.۷ درصدی ثبت‌نام دستگاه‌های اجرایی و کاهش ۲۹ درصدی ثبت‌نام بخش خصوصی در سامانه ستاد بوده‌ایم.

در بخش خرید تعداد معاملات از ۳۵۷ و ۴۸۱ هزار معامله عبور کرد و حجم معاملات را به بیش از ۵۳۲ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال رساند.

تعداد معاملات بخش مزایده بیش از ۲۹ هزار و ۷۳۵ معامله با حجم ۵۷۴ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال است. در بخش مناقصه تعداد معاملات بیش از ۳۵ هزار و ۵۷۷ معامله با حجم ۵۱۱۳۸۳۰ هزار میلیارد ریال است.

در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۱ هزار و ۸۸۲ نماد تجارت الکترونیکی اعطا شده که نسبت به سال گذشته با رشد ۸ هزار عددی مواجه شده است.

آمار دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به تعداد رسیدگی به شکایت‌هایی است که کاربران از شرکت‌های دارای نماد تجارت الکترونیکی داشته‌اند. در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۰ هزار شکایت رسیدگی شد در حالی که سال قبل از آن تعداد رسیدگی به شکایات در مدت زمان مشابه، بیش از ۳۱ هزار شکایت بوده است.

قسمت دیگر این گزارش مربوط به صدور گواهی امضای الکترونیکی صادره است. در سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۴۲۲ گواهی امضای الکترونیکی توسط مراکز میانی صادر شده است.

کد خبر 63198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =