ایران و روسیه، جبهه اقتصادی ضد تحریم تشکیل دهند

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به بیش از چهار دهه تجربه ایران در شرایط تحریم و شرایط روسیه در مقطع کنونی، دو کشور می‌توانند با همگرایی خود و دیگر کشورها، جبهه‌ای اقتصادی برای مقابله با تحریم ها شکل دهند.

به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا پیمان پاک جمعه در نشست "شکستن تحریم‌ها: اقتصاد روسیه در شرایط تحریم‌ها" در حاشیه چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه – جهان اسلام که در سالن اختصاصی اسبربانک، بانک دولتی روسیه برگزار شد، افزود: تصور بیشتر فعالان اقتصادی روسیه قبل از تحریم های این کشور و قبل از حضور در ایران، این بود که کشور ما یک کشور کشاورزی است اما وقتی فعالان روس،‌ پیشرفت های ایران را دیدند، متوجه شدند که در شرایط تحریم نیز می‌توان رشد کرد و به جلو گام برداشت.
وی اظهار داشت:‌ تحریم ها، وابستگی ها را به ما یادآوری می کند و اینکه باید نقاط ضعف را برطرف کنیم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: ایران و روسیه در شرایط تحریم،‌ می توانند با تقویت و تکمیل ظرفیت های یکدیگر در حوزه فناوری، تولید و خدمات و مشارکت در طرح های مشترک ، تهران و مسکو را در برابر خطرات ناشی از وابستگی ها به خارج کشور بیمه کنند.
وی اظهار داشت:‌ ایران ظرفیت های خوبی در تولید دارو و دیگر بخش ها دارد که می تواند با کمک ظرفیت تجاری سازی و تأمین مالی روسیه، رو به جلو گام بردارد.
پیمان پاک در ادامه تهاتر مالی در شرایط کنونی بین ایران و روسیه و همچنین طرف های قرارداد دو کشور که دارای ناترازی در قبال هر یک از طرفین هستند را از دیگر پیشنهادهای خود برای گره گشایی از مسائل تبادلات مالی فراروی دو کشور یاد کرد.

چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه – جهان اسلام روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه آغاز به کار کرد و عصر جمعه به فعالیت رسمی خود پایان می دهد. دو هیات از بخش های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس دو روزه شرکت کرده اند.

کد خبر 63374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =