بهره‌برداری از ۴۲ پروژه عمرانی در بیمارستان بازرگانان با هزینه ۲۱۴ میلیارد تومانی اتاق تهران

رییس هیات مدیره بیمارستان بازرگانان اعلام کرد که از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۲ پروژه مختلف در این بیمارستان با هزینه اتاق بازرگانی تهران به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، مهدی کرباسیان در جریان بازدید خبرنگاران از این بیمارستان گفت: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ریالی از اتاق بازرگانی تهران بابت هزینه‌های جاری دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این بیمارستان کاملا به طور خصوصی اداره می‌شود، تصریح کرد: هزینه‌های درمان بیماران مطابق با تعرفه دولتی (۲۰ درصد پایین‌تر از تعرفه‌های بخش خصوصی به دلیل خیریه بودن)اخذ می‌شود و هزینه‌های درمان را یا خود افراد یا بخش مددکاری بیمارستان تقبل می‌کند.

کرباسیان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳.۵ میلیارد تومان و در سال گذشته هم در مجموع ۸.۹ میلیارد تومان از محل این صندوق برای بیمارانی که قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی خود نبودند، پرداخت شد.

رییس هیات مدیره بیمارستان بازرگانان افزود: صندوقی در بیمارستان وجود دارد که از محل وجوه اهدا شده خیرین، هزینه درمان افرادی که توانایی کافی برای پرداخت هزینه درمان خود را ندارند، پرداخت می‌کند. شرط این موضوع نیز تایید عدم توانایی آنها توسط بخش مددکاری است.

کرباسیان تاکید کرد که این بیمارستان تنها بیمارستان خصوصی است که تمامی بیمه‌های پایه و تکمیلی افراد را پذیرش می‌کند.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان بازرگانان در سال ۱۳۲۸ و سند موقوفه آن گفت: بعد از پایان جنگ، برای مدتی بیمارستان تعطیل شد و از سال ۱۳۷۳ نیز اداره آن به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد اما در سال ۱۳۹۵، اتاق تهران بار دیگر مدیریت این مرکز را برعهده گرفت.

رییس هیات مدیره بیمارستان بازرگانان ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد این بیمارستان بازسازی شده و افتخار داریم که در تمام بخش‌های آن تعرفه دولتی رعایت شده و هیچ گونه زیرمیزی دریافت نمی‌شود.

دکتر احسان کلانتری رییس بیمارستان بازرگانان نیز در جریان این بازدید گفت: بیمارستان بازرگانان دارای چهار بخش عمومی و پنج بخش مراقبت‌های ویژه از جمله ICU,CCU,NICU استو بخش‌های دیگر آن نیز شامل آنژیوگرافی، شیمی درمانی، نوزادان، ارولوژی، مغز و اعصاب، سونوگرافی و آزمایشگاه در خدمت بیماران است.

وی اعلام کرد که در حال حاضر این بیمارستان دارای ۱۵۵ تخت بیمارستانی است که در سال گذشته ۷۳.۸ درصد آنها اشغال بوده‌اند. این شاخص برای سایر بیمارستان‌های کشور ۶۶.۶ درصد بوده است. همچنین متوسط اقامت هر بیمار بستری در این بیمارستان ۲.۱ روز بوده که این رقم در سایر بیمارستان‌های کشور در سال ۱۴۰۱ برابر با ۳.۴ روز بوده است.

کلانتری گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۷ هزار و ۱۶۳ بیمار در این بیمارستان پذیرش بستری شدند؛ ۷هزار و ۸۹۴ جراحی در آن انجام شد و اورژانس نیز به ۴۲ هزار و ۴۴۱ نفر بیمار مراجعه کننده خدمات رسانی داشت. همچنین در این سال یک هزار و ۷۳۹ نوزاد در این بیمارستان متولد شدند.

رییس بیمارستان بازرگانان با بیان اینکه بدنبال خرید دستگاه رادیوتراپی از سازمان انرژی اتمی برای خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی هستیم، اظهار داشت: در صورتی که مبتلایان به سرطان به بیمارستان بازرگانان مراجعه کنند، ۸۰ درصد هزینه فرانشیزی که باید پرداخت کنند را به آنها تخفیف می‌دهیم.

وی اعلام کرد که این بیمارستان تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۸ میلیارد تومان از شرکت‌های بیمه طلب داشته اما موفق شده که سرپا بایستد و تنها برای بودجه عمرانی و تجهیزات از اتاق بازرگانی تهران بودجه دریافت کرده‌ایم.

کلانتری گفت: ۹۸.۷ درصد از بیماران از خدماتی که به آنها داده‌ایم از خدمات ما رضایت داشته‌اند. سال گذشته از ۵۰ درصد از بیمارانی که از بیمارستان ترخیص شده بودند به طور تلفنی نظرسنجی کردیم و این آمار حاصل شد. جدای از خود بیمارستان، مرکز CRM اتاق بازرگانی تهران نیز چند ماه بعد از ترخیص بیماران از بیمارستان از آنها نظرسنجی کرده که نتیجه این موضوع نیز رضایت بیش از ۹۰ درصدی بیماران بوده است.

رییس بیمارستان بازرگانان در سال گذشته خیرین بیش از ۶۰ میلیارد تومان بابت بودجه‌های عمرانی به بیمارستان کمک کردند.

وی همچنین اعلام کرد که اتاق بازرگانی تهران درصدد ساخت درمانگی به مساحت ۳ هزار متر مربع در بخش جلویی بیمارستان بازرگانان است تا کمبود فضای داخلی آن جبران شود.

کد خبر 63430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =