تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به کجا رسید؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مساله تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی اواخر سال گذشته مصوب شد، اما به دلیل آنکه سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال ۱۴۰۲ موکول شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، «سیداحسان خاندوزی»در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اساساً رشد اقتصادی پایدار بدون تامین مالی پایدار و رفع مشکلات موجود در تامین مالی کشور حاصل نخواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه صنعت مالی بهترین فرصت است که در آن بازیگران مهم شبکه بانکی کشور، بازار سرمایه ایران و بیمه‌های مهم کشور با معرفی محصولات و ابزارهای جدید خود، فرصت‌هایی را برای شبکه تولیدی صنعتی، معدنی کشور و شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کنند تا با بهره گیری از این نوآوری ها بتوانند سطح ارایه خدمات خود را بیش از پیش ارتقا دهند.

خاندوزی گفت: شرکت‌ها در نمایشگاه امسال تقریباً ۲ برابر سال گذشته حضور پیدا کرده اند که این امر نشان دهنده استقبال ویژه‌ از نمایشگاه ۱۴۰۲ است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا نهادهای تنظیم‌گر مانند شبکه بانکی، بیمه مرکزی و سازمان بورس را مکلف کنیم تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این فرصت می‌تواند کمکی برای توسعه عملکرد بازارهای مالی دارای موانع و چالش‌های مختلف باشد، گفت: شبکه بانکی کشور، بازار سرمایه و بیمه باید ضمن شناسایی موانع و تلاش برای رفع آنها، بتوانند امکان رضایتمندی بیشتر فعالان اقتصادی را برای مشارکت بیشتر مردم در فضای عادلانه امور مختلف اقتصادی فراهم کنند.

خاندوزی در عین حال تاکید کرد: شفافیت از ابتدا شعار وزارت اقتصاد بوده به طوری که آن را در عمل نیز پیاده کرده ایم.

وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت نیز افزود: مساله تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی اواخر سال گذشته مصوب شد اما به دلیل آنکه سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال ۱۴۰۲ موکول شد.

وی با بیان اینکه مجلس مصوب کرد در قانون بودجه ۱۴۰۲ این فرصت ادامه پیدا کند، ابراز امیدواری کرد که آیین‌نامه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ در مورد افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نسبت به سهام عدالت بزودی مصوب شود و میزان سهام عدالت تخصیصی به افراد مورد نظر اعلام شود.

خاندوزی درباره همکاری اقتصادی ایران و روسیه نیز افزود: در حوزه مبادلات مالی، بانکی، تسویه‌های بین‌المللی و مسایل ارزی با شرکای راهبردی کشور که مورد تاکید رییس جمهور است به توافقات خوبی دست پیدا کرده ایم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این توافقات بین پیام‌رسان‌های کشورها، شبکه تسویه‌های مالی ایران و شرکای راهبردی به اجرا رسید؛ اما به دلیل ملاحظات تحریمی درخواست شده تا جزییات آن منتشر نشود و در شرایط امن بدون آنکه از سمت ایالات متحده مورد آسیب قرار بگیرد این مسیر و روند ادامه پیدا کند.

کد خبر 63923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =