تخلیه و بارگیری در بندر کنگان ۷۰ درصد رشد یافت

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری، تخلیه و بارگیری در بندر کنگان با رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و به میزان ۳۵ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، عبدالمحمد نادری روز یکشنبه در بازدید عباس محمد صادقی سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل از طرح توسعه موج شکن بندر کنگان اظهار داشت: اکنون طرح توسعه موج شکن بندر کنگان ۸۷ درصد پیشرفت دارد و بر اساس برنامه زمان‌بندی تا هفته دولت امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این طرح، مساحت پسکرانه بندر کنگان از ۲ به پنج هکتار و عمق کانال دسترسی بندر نیز از ۴.۵ به حدود هفت متر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان یادآور شد: با اتمام این طرح و افزایش عمق کانال دسترسی، امکان تردد شناورهای ۲ هزار تنی در بندر کنگان فراهم می شود.

نادری افزود: در بندر کنگان اکنون سه پست اسکله رمپ موقت فرایند بارگیری و تخلیه لندینگ کرافت ها را انجام می دهند که این ظرفیت در کنار تخفیف‌های پیش بینی شده، فرصت لازم برای فعالیت تجار و بازرگانان در کنگان است.

وی یادآور شد: در راستای توسعه تجارت خارجی این بندر در تلاش برای توسعه مبادلات تجاری خود با بنادر دمام عربستان و الرویس قطر است.

طرح توسعه موج شکن یکی از مطالبات دیرینه کنگانی‌ها است که با تحقق آن علاوه بر رونق دوچندان این بندر به افزایش فرصت‌های شغلی در این شهرستان کمک خواهد کرد.

کد خبر 64048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =