نمایشگاه واردات چین فرصتی برای گسترش صادرات ایران به جهان

مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با حضور فعالانه در ششمین نمایشگاه واردات چین می توانیم از فرصت موجود برای گسترش صادرات ایران به جهان استفاده کنیم و سهم بیشتری از بازار چین را به خود اختصاص دهیم.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، «کاوه دلیری» در نشست خبری نمایشگاه واردات چین با بیان اینکه در بازار این کشور رقبای زیادی حضور دارند، تصریح کرد: با وجود اینکه کشورهای همسایه ایران توجه ویژه ای به بازار شانگهای پیدا کرده‌اند باید با برنامه ریزی مناسب حضور خود را تثبیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی نامناسب برای حضور در نمایشگاه‌ها موجب خدشه دار شدن وجهه بین المللی ایران می‌شود، اظهار داشت: در نمایشگاه واردات چین شرکت‌ها با دو رویکرد انفرادی یا گروهی می‌توانند حضور داشته باشند البته با توجه به اینکه بسیاری از کشورها تحت عنوان یک پرچم و پاویون حضور دارند باید این راهبرد را در پیش بگیریم زیرا انسجام به اعتبار بیشتر کمک می‌کند.

دلیری خاطرنشان کرد: به حضور منسجم و برنامه ریزی دقیق در این زمینه تاکید تا پیام لازم را به بازدیدکنندگان و مشتریان محصولات ایرانی برسانیم تا در حوزه تجارت تقویت لازم را انجام دهیم.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی واردات چین فرصتی است تا حضور مقتدری در جهان داشته باشیم بر همین اساس برای پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی باید هر چه سریع‌تر برنامه مشخصی ارائه بدهند.

مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه دولت برای شرکت در این نمایشگاه مشوق‌هایی را در نظر گرفته است تا حضور تجار و تولیدکنندگان تسهیل شود، گفت: از الزامات حضور فعالانه در نمایشگاه واردات چین رعایت زمان بندی و برنامه ریزی مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه برای کار کردن با چین در حال برنامه ریزی هستند، افزود: اگر به دنبال از دست ندادن بازارها و افزایش سرمایه گذاری خارجی در ایران هستیم باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم و فارغ از نگاه‌ها و تحلیل‌های سیاست زده در زمینه‌های مختلف با چین شراکت کنیم زیرا جاده تجارت باید برای دو طرف سود داشته باشد.

همچنین در این نشست «حامد بی آزار» معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران با بیان اینکه چین یک کشور پیشرو است، گفت: هدف ایران گسترش صادرات است و این کشور به عنوان قطب صادراتی جهان است که از ۶ سال گذشته بر اساس تدبیری نمایشگاه وارداتی را راه اندازی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه چین علاوه بر صادرات، کشوری واردکننده نیز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت‌های ایرانی با مزیت رقابتی می‌توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند که برای کسب و کارها بسیار منفعت به همراه دارد.

بی آزار با بیان اینکه یک پاویون ملی دراین نمایشگاه برای ایران در نظر گرفته شده است، افزود: در پنجمین دوره نمایشگاه واردات چین دو هزار و ۸۰۰ هزار شرکت خارجی در ۸۰۰ هزار مترمربع حضور داشتند که ۷۳ میلیارد دلار گردش مالی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در ۶ گروه کالایی پیش بینی شده است، گفت: مواد غذایی و محصولات کشاورزی، صنعت خودرو، هوش مصنوعی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای مصرفی و خدمات فنی و مهندسی مجموع این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد.

بی آزار با بیان اینکه سهم ایران از کل تجارت چین یک درصد است، اضافه کرد: می‌توانیم با همدلی و هم افزایی با توجه به روابط دوستانه و دراز مدت دو کشور سهم خود را افزایش دهیم.

به گفته معاون امور نمایشگاه شرکت سهامی نمایشگاه‌های ایران، ششمین نمایشگاه واردات چین ۱۴ تا ۱۹ آبان ماه به مدت شش روز برگزار می‌شود.

کد خبر 64192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =