کارخانه ایران پوپلین به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ملی، راه نجات کشور را واگذاری تولید به بخش خصوصی دانست و گفت: درحال حاضر برنامه‌ای برای واگذاری کارخانه ایران پوپلین به بخش خصوصی نداریم و با همت متولیان تولید و اجرای برنامه های کوتاه مدت مفید، می‌خواهیم بازدهی و اشتغال در این کارخانه را به اوج رونق برسانیم.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، حسین مدرس خیابانی در بازدید و نشست بررسی وضعیت فعالیت کارخانه ایران پوپلین با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان و جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت بر لزوم ادامه فعالیت و تقویت روند رو به رشد بازیابی و احیای کارخانه ایران پوپلین تاکید کرد.

وی همکاری مسئولان شهرستانی را برای حل مشکلات این واحد تولیدی لازم و ضروری برشمرد و افزود: با هماهنگی و هم‌افزایی جهت حل مشکلات تولید این شرکت بزرگ اقدام خواهیم کرد.

مدرس با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم، رشد تولید تصریح کرد: بازگشت کارخانه‌هایی نظیر ایران پوپلین به وضعیت تولید مطلوب، تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم خواهد بود.

وی اظهار داشت: عملکرد ما باید به نحوی باشد که شرکت از خام فروشی پارچه پرهیز کرده و با رنگریزی طرح های متنوع و ایجاد ارزش افزوده بالا، کالا را عرضه کند تا روند تولید از حالت کارمزدی خارج شده و به سود دهی مطلوب برسد.

وی برندهایی نظیر ایران پوپلین را دارایی های تکرار ناپذیر دانست و تصریح کرد: "اعتماد" به این برند صاحب نام، یک سرمایه اجتماعی است، لذا باید نیروهای انسانی پرتلاش و متعهد به این کارخانه برگردد و ما نیز با تمام توان از این امر پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.

افزایش تولید ۴۷ درصدی ایران پوپلین رشت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست با اشاره افزایش تولید ۴۷ درصدی ایران پوپلین نسبت به سال ۱۳۹۹ گفت: هرچند ظرفیت تولید ایران پوپلین نسبت به سالهای گذشته مطلوب تر شده است اما مردم گیلان منتظر رسیدن شرکت ایران پوپلین به نقطه اوج تولید هستند.

تیمور پورحیدری ایران پوپلین را شناسنامه و هویت صنعتی گیلان دانست و افزود: مردم گیلان خاطرات خوشی با شرکت ایران پوپلین دارند و منتظر هستنند این شرکت با احیاء و نوسازی ماشین آلات به حداکثر فعالیت و اشتغال برسد.

وی با بیان اینکه تولید انواع پارچه خام در این کارخانه از ۲ هزار و ۱۰۰ تن به ۶ هزار تن در سال رسیده است گفت: هم اکنون این شرکت با تیم جدید مدیریتی وتعمیرات اساسی و راه اندازی برخی از تاسیسات و امکانات توانسته است ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

پورحیدری اعلام آمادگی کرد: با حمایت مستمر کارگروه رفع موانع تولید به شرکت ایران پوپلین کمک کند.

کارخانه ایران پوپلین در سال ۱۳۵۳ تأسیس و قسمت‌های مختلفی ازجمله ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ در آن راه‌اندازی شد.

این واحد تولیدی متعلق به شرکت سرمایه ‌گذاری توسعه ملی از زیرمجموعه‌های هلدینگی بانک ملی است که مساحت آن ۲۵۰ هزار مترمربع و دارای ۱۱۶ هزار مترمربع زیربنا است در حال حاضر ۳۲۸ نفر در آن اشتغال دارند.

کد خبر 64200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =