وزیر اقتصاد: تخلیه کالاهای ذخیره شده در انبارهای بندر امام(ره) با سرعت انجام شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی کالاها امکان خرابی و آلودگی بیشتری دارند، گفت: باید برای ترخیص این کالاها از انبارهای بندر امام خمینی(ره) براساس استاندارد با سرعت بیشتری اقدام شود.

به گزارش اگزیم نیوز، احسان خاندوزی روز شنبه در حاشیه بازدید از انبارهای بندر امام (ره) با تاکید بر خروج کالا از بندر امام (ره) افزود: به صاحبان کالاها و مدیران مربوط باید اخطار داده شود تا قبل از خرابی کالا ترخیص را انجام دهند یا برای انتقال آن‌ها کاری شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم حفظ بهداشت و سلامت کالاهای ذخیره شده در انبارها، بیان کرد: نباید در نگهداری از کالاهای ذخیره شده در انبارها سهل انگاری شود.

خاندوزی روز شنبه از طریق فرودگاه ماهشهر وارد استان خوزستان شد و از انبارهای بندر امام خمینی (ره) و اسکله گمرکی بازدید کرد.

هم‌اکنون ۳۷۰هزار تُن گندم وارداتی و ۱۰۰هزار تُن روغن خام خوراکی در بندرگاه امام خمینی(ره) وجود دارد که طبق برنامه‌ به تدریج با استفاده از ناوگان ریلی و جاده‌ای به نقاط مختلف کشور حمل خواهد شد.

سال گذشته حدود ۱۵ میلیون تُن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد.

حدود ۸۰درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود؛ این بندر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خورموسی واقع شده و در ردیف پرترافیک‌ترین بنادر عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان محسوب می‌شود.

کد خبر 64249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =