دعوت از دانش بنیان‌ها برای حل مشکلات حفاری نفت و گاز در رویداد «گام معکوس»

نخستین رویداد گام معکوس با موضوع «بهبود بهره‌وری در عملیات حفاری» و با هدف رفع چالش‌های فناورانه صنعت حفاری با شکل دهی هسته‌های توسعه و کسب و کار دانش بنیان برگزار می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، صنعت حفاری به عنوان صنعتی کلیدی، یکی از دارایی‌های مهم شرکت ملی نفت ایران محسوب می‌شود. حفظ و ارتقای این دارایی و افزایش بهره‌وری با تکیه بر روش‌های به‌روز و فناورانه، علاوه بر تحقق اهداف اکتشاف و تولید، منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌ها و به تبع آن توسعه و نگهداشت میادین می‌شود.

شایان ذکر است که بخش اعظم هزینه‌های توسعه میادین به عملیات حفاری و تکمیل چاه‌های تولید و تزریقی مربوط می‌شود و هرگونه افزایش بهره‌وری در این بخش از زنجیره ارزش بالادستی صنعت نفت، کاهش قابل توجه هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت. بر همین اساس ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان شرکت ملی نفت ایران اقدام به برگزاری نخستین رویداد گام معکوس با موضوع «بهبود بهره‌وری در عملیات حفاری» کرده که با دیدگاه رفع چالش‌های فناورانه صنعت حفاری با شکل دهی هسته های توسعه و کسب و کار دانش بنیان، برنامه‌ریزی شده است.

این رویداد یک‌روزه، با همکاری پارک نوآوری و فناوری و پژوهشگاه صنعت نفت، در تاریخ ۶ تیرماه ۱۴۰۱ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. از کلیه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان علاقمند دعوت می‌شود با مراجعه به سایت PETROPARK.IR جهت شرکت در این رویداد ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که ثبت‌نام جهت حضور ضروری است.

کد خبر 64358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =