هیات اقتصادی از اندونزی به ایران سفر خواهد کرد

سفیر اندونزی در ایران بر افزایش روابط تجاری دو کشور تاکید کرد و گفت: هیات اقتصادی از اندونزی در آینده نزدیک به ایران سفر خواهد کرد و این نخستین گام در افزایش همکاری‌های اقتصادی خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از مناطق آزاد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با سفیر اندونزی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین بر تحکیم روابط میان ایران و اندوزی برپایه تعاملات اقتصادی و بازرگانی تاکید کردند.

در این دیدار که در حاشیه مراسم ثبت جهانی ژئوپارک ارس برگزار شد، سفیر اندونزی در ایران به سفر آیت‌الله رئیسی به این کشور اشاره کرد و گفت: سفر رییس جمهوری ایران به اندونزی نتایج پرباری به همراه داشت، این سفر نقطه عطفی برای گسترش روابط دوجانبه به‌ویژه گسترش روابط اقتصادی و زیربنای دو کشور ایران و اندونزی را مستحکم‌تر کرده است.

«رونی پراستیو یولیانتورو» ادامه‌داد: در این دیدار تفاهم‌نامه‌ها و توافقات خوبی در زمینه‌های گمرک، مواد غذایی حلال، تعرفه ترجیحی و غیره انجام شد.

وی با اشاره به مناطق آزاد اندونزی، نقش مناطق آزاد در ترانزیت کالا به آسیای مرکزی و جنوبی را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در اندونزی ترغیب شوند و بازرگانان ایرانی بتوانند از اندونزی به‌عنوان قطب تجاری به‌منظور ارسال محصولات به کشورهای آسیای مرکزی استفاده کنند.

سفیر اندونزی در ایران در پایان ضمن تبریک جهانی شدن دومین ژئوپارک جهانی ارس، افزود: وجود این ژئوپارک‌ها نقش مهمی در حفظ طبیعت و گونه‌های گیاهی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 64421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =