بذرپاش: تسهیل مقررات و بهبود زیرساخت‌های مرزی با ترکیه در دستور کار است

وزیر راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از حضور در آذربایجان غربی و شهرستان خوی گفت: تسهیل مقررات و بهبود زیرساخت‌های مرزی با کشور ترکیه به ویژه در پایانه‌ها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش اگزیم نیوز، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه خوی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بهبود زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی و گمرکات کشور در دستور کار دولت سیزدهم است و با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به آغاز به کار دولت پس از انتخابات اخیر در ترکیه ابراز امیدواری کرد که با زمینه سازی مقدمات، کمیسیون مشترک ایران و ترکیه را برگزار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برنامه‌های این سفر یکروزه، گفت: بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های استان در حوزه‌های راه، مسکن و نهضت ملی مسکن و همچنین افتتاح پایانه مرزی رازی بین ایران و ترکیه از جمله برنامه‌های این سفر است.

در اولین برنامه سفر کاری وزیر راه و شهرسازی طرح روشنایی باند فرودگاه شهدای خوی افتتاح شد.

برای اجرای این طرح در طول ۲ هزار و ۵۰۰‌ متر، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.

این اقدام گامی مهم در جهت ارتقای ایمنی پروازهای فرودگاه خوی بوده و امکان ۲۳ ساعته شدن این فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری را فراهم می‌کند.

تمامی مراحل پروژه توسط تولیدکنندگان داخلی انجام شده و نصب تجهیزات روشنایی هم توسط متخصصان بومی در کمترین زمان ممکن صورت گرفته است.

کد خبر 64434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =