جوکار: مردم در سال‌های پیش‌رو شرایط اقتصادی خوبی را تجربه خواهند کرد

رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس گفت: وضعیت رشد اقتصادی و روند کاهشی تورم این اطمینان خاطر را ایجاد می‌کند که با اقدامات انجام شده از سوی دولت، در سال‌های پیش‌رو شرایط اقتصادی خوبی را تجربه کنیم.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، «محمدصالح جوکار» با اشاره به آمار و اطلاعات ارائه شده از وضعیت اقتصادی و رشد تولید در کشور توسط رئیس جمهور در نهمین گفت‌وگوی تلویزیونی وی با مردم، اظهار داشت: اقتصاد کنونی کشور این اطمینان‌ خاطر را ایجاد می‌کند تا مردم در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو شرایط اقتصادی خوبی را تجربه کنند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای تغییر و بهبود شرایط اقتصادی کشور نسبت به دهه ۹۰ افزود: ما امروز شاهد رشد اقتصادی و تولید در کشور هستیم اما نباید تصور داشت این رشد اقتصادی به‌ زودی بر معیشت مردم اثر می‌گذارد بلکه در میان‌مدت باید شاهد تأثیر آن باشیم.

رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس گفت: اگر قرار بود تورم سال‌های گذشته ادامه پیدا کند، امروز ما به مراتب شرایط اقتصادی سخت‌تر و غیرقابل تحمل‌تری را مشاهده می‌کردیم اما مهار و کنترل تورم و کاهش شیب آن باعث شده تا امروز با توجه به روندی که در یک دهه گذشته طی شد، فشار ناشی از گرانی‌ها کمتر شود.

جوکار با بیان اینکه من نمی‌گویم در کشور تورم نداریم بلکه معتقدم شیب تورم کم شده است، یادآور شد: ما در سال‌های قبل به عنوان مثال در حوزه خودرو به دلیل کاهش تولید شاهد جهش در قیمت‌ها بودیم و چون تولیدات پاسخگوی تقاضای بازار نبود، قیمت‌ها دائماً افزایش پیدا می‌کرد اما امروز دیگر آن جهش تورمی وجود ندارد و تولید هم افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 64457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =