پرآب‌ترین سدهای ایران کدامند؟

گزارش اخیر مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور رشد ۱۱ درصدی بارش‌ها را اعلام کرده که این موضوع بیانگر بهتر شدن وضعیت ورودی آب به سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷ خرداد ماه است و در این میان سدهای استان خوزستان در بهترین وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، براساس گزارش تازه شرکت مدیریت منابع آب ایران، مجموع سدهای استان خوزستان در بهترین وضعیت آبی قرار دارند.

براین اساس، زنجیره سدهای کارون با داشتن ۱۱ میلیارد و ۶۱۶ میلیون مترمکعب مقام نخست پرآب‌ترین سدهای کشور را دارد. این زنجیره سد تا ۲۷ خرداد ۹۵ درصد پرشدگی داشته و با رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده‌ است.

سد دز با ۲ میلیارد و ۶۰۷ میلیون مترمکعب موجودی آب از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷ خرداد و درصد پرشدگی ۹۸ درصدی، با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو است.

سد کرخه هم در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۶ میلیون مترمکعب آب دارد. درصد پرشدگی سد کرخه ۴۲ درصد است، با این‌حال از بالاترین میزان رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار شده و رشد آن به ۱۲۸ درصد رسیده است.

سد «مارون» با داشتن یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون مترمکعب آب از ابتدای سال آب جاری تا ۲۷ خرداد و درصد پرشدگی ۱۰۰ درصدی، رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

سد «جره» نیز در مدت یاد شده ۲۱۳ میلیون مترمکعب موجودی آب دارد و درصد پرشدگی این سد ۸۲ درصد و میزان رشد آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۰ درصد است.

در مدت مذکور سد پیشین در استان سیستان و بلوچستان ۱۳۳ میلیون مترمکعب موجود آب دارد. درصد پرشدگی این سد ۷۹ درصد و میزان رشد موجود آب آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۷ درصد است.

در این مدت سد زاینده‌رود اصفهان ۶۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد و درصد پرشدگی آن نیز ۵۰ درصد با میزان رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سد رئیس‌علی دلواری در استان بوشهر با داشتن ۴۷۳ میلیون مترمکعب موجودی آب از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷ خرداد و درصد پرشدگی ۶۸ درصدی، از جمله سدهای پر آب کشور برای ورود به تابستان گرم امسال است.

کد خبر 64501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =