تدوین برنامه ۵ ساله برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و نوسازی اسکله‌های صادرات نفت

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تدوین برنامه جامع پنج ساله گفت: این برنامه شامل مواردی از جمله افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی، نوسازی اسکله‌های صادراتی، ارتقای ناوگان دریایی و... است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت نفت، عباس غریبی با تشریح برنامه‌های عملیاتی و توسعه‌ای شرکت پایانه‌های نفتی ایران در قالب یک برنامه جامع پنج ساله اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان شرکتی فنی، تخصصی و عملیاتی برای اینکه به شکل مدرن و مبتنی بر فناوری‌های نو چه از نظر سخت‌افزار و چه نرم‌افزار اداره شود، باید بر اساس برنامه‌ای منسجم و منظم در برای دستیابی به اهداف و برنامه‌های محوله حرکت کند.

وی تصریح کرد: از آنجا که یکی از تأکیدهای محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از پایانه نفتی خارک، تدوین برنامه پنجساله شرکت بود، با انجام نشست‌های کارشناسی و مدیریتی برنامه‌های شرکت در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی و تدوین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: اهم برنامه‌ها با محور «افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام با انجام رسوب‌زدایی و تعمیرات اساسی مخازن، همچنین ساخت مخازن جدید»، «نوسازی و بهینه‌سازی اسکله‌های صادراتی»، «بهینه‌سازی، نوسازی و ارتقای ناوگان دریایی»، «ارتقای سطح ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل»، «بازرسی فنی و تعمیرات خطوط لوله به‌عنوان شریان اصلی صادرات نفت»، «بهینه‌سازی و تعمیرات اساسی تاسیسات جانبی و پشتیبان»، «توجه به حوزه منابع انسانی و خدمات پشتیبانی»، «نگاه ویژه به حوزه ساخت و خرید داخل تجهیزات و کالاها»، «حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت» و «مستندسازی عملکرد و فعالیت‌ها» در قالب برنامه پنجساله تدوین خواهد شد.

غریبی گفت: کارکنان شرکت در همه مناطق عملیاتی و ستاد با روحیه جهادی همواره برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انجام مأموریت‌های صنعت نفت تلاش می‌کنند و در این سال‌ها در زمینه فعالیت‌های مرتبط با صادرات نفت‌خام و میعانات گازی و پهلودهی و جداسازی نفتکش‌ها و در حوزه‌های مختلف تعمیرات و نگهداری تجهیزات و تأسیسات کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده‌اند. در آینده نیز تلاش خواهد شد بر اساس این برنامه جامع پنجساله برای دستیبابی به اهداف و مأموریت‌های محوله اقدام‌های شایسته‌ای انجام شود.

کد خبر 64547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =