افزون بر ۹۸۷ میلیون دلار ترانزیت کالا از مرز باشماق مریوان انجام شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: افزون بر ۹۸۷ میلیون دلار ترانزیت کالا از مرزهای استان در سه ماهه نخست سال جاری انجام شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، طاها سمیعی با اشاره به اینکه در این مدت ۹۸۷ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۹۱ دلار ترانزیت از مرزهای استان انجام شد، اظهار داشت: عمده محصولات ترانزیت انجام شده شامل انواع سوخت و مواد معدنی حاصل از آنها، ضایعات کارتن، ضایعات مس، تایر و کشنده ها، سیگار، لاستیک خودرو، لوازم صوتی و تصویری است.

وی با بیان اینکه در این سه ماهه ۲۱۸ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۲۹۷ دلار انواع کالا از طریق مرزهای استان به خارج از کشور صادر شده است، افزود: ۶۱ درصد کالاهای صادراتی از مرزهای استان را محصولات کشاورزی، ۱۹ درصد محصولات شیمیایی و معدنی و ۲۰ درصد را هم محصولات صنعتی تشکیل داده است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه کشورهای هدف صادراتی استان عراق، ترکیه، سوریه و هند است، ادامه داد: در این مدت ۷۲ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۴۷۷ دلار کالا هم از مرزهای استان وارد کشور شده است.

سمیعی بیان کرد: شمش و ضایعات آلومینیوم، استرج فیلم و قطعات یدکی پکیج از عمده کالاهای وارداتی به استان بوده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید. گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

کد خبر 64699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =