واردات ۲.۸ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در بهار ۱۴۰۲

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ وارد کشور شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مطابق آمارهای گمرک، ‌از مجموع واردات تلفن همراه تعداد ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار دستگاه به روش تجاری و ۱۴۹ هزار دستگاه به صورت مسافری وارد کشور شده است.

برهمین اساس ارزش واردات گوشی تلفن همراه به روش تجاری در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۸۳ میلیون و ۶۰۱ هزار دلار و به روش مسافری ۹۰ میلیون و ۶۷۹ هزار دلار بوده است؛ براین اساس در مجموع ۵۷۴ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است.

آمار گمرک نشان می‌دهد واردات گوشی تلفن همراه در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۴ میلیون و ۳۱۵ هزار دستگاه بود که از این میزان واردات ۱۳ میلیون و ۷۶۴ هزار دستگاه به روش تجاری و ۵۵۰ هزار دستگاه نیز به روش مسافری وارد کشور شد. همچنین ارزش واردات انواع گوشی تلفن همراه به روش تجاری در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار و به روش مسافری ۳۴۶ میلیون و ۷۳ هزار دلار بود و واردات گوشی تلفن همراه در سال ۱۴۰۱ به روش تجاری و مسافری در مجموع به سه میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار رسید.

گوشی تلفن همراه با کد تعرفه‌های «۸۵۱۷۱۲۱۰» و «۸۵۱۷۱۳۹۰» به شرح گوشی های تلفن همراه هوشمند و کد تعرفه های «۸۵۱۷۱۲۲۰» و «۸۵۱۷۱۴۲۰» به شرح گوشی های تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی تعریف می‌شود که در حال حاضر انواع گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور می‌شود.

کد خبر 64705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =