تشریح دلایل سفر مسئولان شریک «تیک‌تاک» به ایران/ همکاری بانک‌های ویژه چین، محدود به فعالیت بشردوستانه است

معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: بانک‌هایی که در چین باهدف کار کردن با ایران ایجاد شده‌اند فقط در حوزه بشردوستانه با ما فعالیت می‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، حسام حلاج با اشاره به مذاکرات اتاق بازرگانی تهران با هیاتی از شرکت Anext چین، گفت: شرکت Anext «خدمات‌دهنده کسب‌وکار دوئین (تیک تاک)» یکی از شرکت‌های برتر تجارت الکترونیک چین است که در واقع شریک و همکار تجاری تیک تاک است؛ این شرکت این امکان را دارد که برای شرکت‌های ایرانی که علاقه‌مند به حضور در بازار چین هستند از طریق ویدئوهایی تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف و شناخته شده چین از جمله تیک تاک تولید محتوا و اینگونه محصولات ایرانی را به مشتریان چینی معرفی کنند.

به گفته وی؛ این شرکت به تیک تاک محدود نیست و با سایر شبکه‌های اجتماعی چین نیز همکاری می‌کنند.

معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اوج‌گیری تجارت الکترونیک در چین، تصریح کرد: افراد از طریق پلتفرم‌ها انجام می‌دهند از این‌رو فرصت مناسبی است چراکه سفر به این کشور برای هر شرکت در برنامه‌ها گران تمام می‌شود به همین دلیل تجار می‌توانند از طریق این شرکت‌ها محصولات خود را به بازار چین عرضه کنند.

حلاج با بیان اینکه طرف چینی درخواست تولید محتوا در حوزه محصولات غذایی، کشاورزی و شیلات از ایران را کرده است، گفت: حدود ۱۱۰ شرکت ایرانی از جمله شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات غذایی، فرش، زعفران، شیرینی‌ و شکلات، میگو، میوه و ماهی... علاقه‌مندی خود را برای مذاکره با این شرکت به اتاق بازرگانی تهران اعلام کردند.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا هزینه تولید محتوا برای تجار ایرانی صرفه اقتصادی خواهد داشت و اینکه آیا مشخص هست که هر ویدئویی از سوی چند کاربر مشاهده خواهد شد؟ اضافه کرد: نوع کالا و پنلی که برای بازاریابی تعریف می‌شود هزینه تولید را متفاوت می‌کند این شرکت نمونه‌هایی از ویدئوهای تولیدی را به شرکت‌های ایرانی نشان داد که با این میزان ویو چقدر رشد فروش داشتند؛ در واقع این شرکت یکسری ابزار تحلیلی دارند که بازخوردها از تبلغات مختلف را می‌تواند به شرکت‌های ایرانی نشان بدهد. در واقع شرکت تبلیغاتی بر اساس ذائقه مصرف کنندگان تولید محتوا در اختیارشان قرار می‌دهد و اگر خریدار خرید ماهی را سرچ کنند محصولات ایرانی نیز به او معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بانک‌هایی که در چین باهدف کار کردن با ایران ایجاد شده‌اند فقط در حوزه بشردوستانه با ما فعالیت می‌کنند، افزود: عضویت ایران در حوزه شانگهای و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه مثلث قدرت ایران، روسیه و چین را در منطقه ایجاد کرده است که این موضوع می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند که حضور آزادانه‌تری در بازار چین داشته باشند البته یک الزام اولیه در این بین وجود دارد که شرکت‌های ایرانی بتوانند خود را برای حضور در بازار چین آماده کنند. یکی از وظایف ذاتی اتاق بازرگانی این است که آمادگی صادراتی شرکت‌ها را افزایش بدهد و به نظر می‌رسد تازمانی که شرکت‌ها مجهز به موضوع رقابت در بازار چین نشوند نمی‌توان انتظار داشت که این بازار برای ایرانی‌ها جذاب باشد.

معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: قرنطینه یکی از اصلی‌ترین چالش پیشروی تجار ایرانی با چینی‌هاست وزارت کشاورزی با همتای چینی خود در زمینه قرنطینه محصولات شیلاتی مذاکراتی کردند که این موضوع می‌تواند در تسهیل تجارت با این کشور موثر باشد.

کد خبر 64710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =