۴۷۰۰ تن صیفی‌ تولیدی گلخانه‌های تهران به روسیه صادر شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران از صادرات ۴ هزار و ۷۳۶ تن صیفی تولیدی گلخانه های این استان به کشور روسیه از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، جبرئیل برادری روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ۲ هزار و ۲۶۷ تن بادمجان، یکهزار و ۵۰۳ تن فلفل دلمه ای و ۹۶۶ تن گوجه فرنگی از تولیدات گلخانه ای استان تهران به روسیه صادر شده است.

وی بخش عظیمی از تولیدات گلخانه‌ای را مربوط به صیفی جات دانست و اظهار داشت: سه هزار و ۳۱۲ هکتار از گلخانه‌های استان تهران مشغول تولید صیفی هستند که ۹۲۲هزار و ۱۶۶ تن انواع صیفی در این گلخانه ها تولید می‌شود و بیشترین میزان در آن مربوط به خیار فلفل و بادمجان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر آن صادراتی نیز درحوزه سبزی و صیفی به برخی کشورهای اتحادیه اروپا، خلیج فارس، عراق داریم.

برادری افزود: در سال گذشته ۲۷۲ هکتار توسعه گلخانه‌ها را در استان تهران داشته‌ایم و ۲۶ هکتار گلخانه از ابتدای سال جاری احداث شده است.

وی با بیان اینکه سطح گلخانه‌های استان تهران به هم اکنون به چهار هزار و ۶۹۰ هکتار رسیده است، گفت: امسال در برنامه داریم که ۱۶۶ هکتار دیگر به این میزان اضافه کنیم.

برادری سطح گلخانه‌های گل تولید گل شاخه بریده استان را یکهزار و ۴۷۰ هکتار هکتار اعلام و تصریح کرد: یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون شاخه گل شاخه بریده و گلدانی تولید می‌شود که گل‌های داوودی با ۳۱۳میلیون شاخه، میخک با ۲۷۱ میلیون شاخه و رز با ۱۰۱ میلیون شاخه جزو پرتولیدترین گل ها در گلخانه های استان تهران به شمار می روند.

برادری تکنولوژی بالا، وجود گلخانه داران پیشرو و تنوع کشت را از ویژگی‌های مهم توسعه گلخانه‌ها در استان تهران برشمرد و افزود: این استان افزون بر کسب رتبه نخست توسعه گلخانه ها درسطح کشور طی سال های برنامه ششم توسعه، قدیمی‌ترین گلخانه‌ها را نیز در اختیار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص تنوع کشت علاوه بر توسعه سطحی گلخانه‌ها، یادآور شد: علاوه بر افزایش کمی و کیفی تولید، تنوع کشت را نیز دنبال می‌کنیم به طوری که الان گلخانه‌های بلوبری و رازبری و همچنین میوه‌های گرمسیری همچون پاپایا در این استان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

برادری گفت: در حال حاضر به دنبال اجرای طرح‌هایی مثل کارخانه گیاهی هستیم؛ در این طرح تولید انواع سبزیجات با نور مصنوعی از طریق تولیدات طبقاتی در سطح کم و عملکرد بالا را دنبال می‌کنیم.

کد خبر 64732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =