تقویت اعتماد، دغدغه بازار سرمایه/ ایجاد شاخص حاکمیت شرکتی در بورس

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: تقویت اعتماد در بازار سرمایه به عنوان دغدغه موجود در بورس تلقی می‌شود که با توجه به ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار یکی از وظایف سازمان بورس افزایش و ارتقای شفافیت، انصاف و پاسخگویی است.

به گزارش اگزیم نیوز، «محمود گودرزی» امروز (سه‌شنبه) در همایش چشم انداز حاکمیت شرکتی، الزامات و چالش‌ها، اعلام کرد: سال گذشته دستورالعمل راهبری شرکتی از سوی سازمان بورس اصلاح و ابلاغ شد.

وی افزود: مسوولان در شرکت بورس تهران به این جمع‌بندی رسیدند که تقویت اعتماد در بازار سرمایه دغدغه موجود در این بازار است و همچنین با توجه به ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار یکی از وظایف سازمان بورس و ارکان را افزایش و ارتقای شفافیت ، انصاف و پاسخگویی دانسته است.

گودرزی گفت: براین اساس شرکت بورس تهران این همایش را برگزار کرد تا ناشرین در بورس و فرابورس بدانند که قرار است با چه شاخص و معیاری مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: بنا داریم در آینده نزدیک، پس از اعلام معیارها و ارزیابی‌های صورت گرفته در بورس تهران شاخصی را با عنوان حاکمیت شرکتی تعریف و آن را متناسب با زمان‌بندی افشای اطلاعات بنا کنیم و از این طریق بازار سرمایه دارای شاخص و معیاری مشخص شود.

وی افزود: همچنین حدود ۵۰ سالی است که موضوع حکمرانی شرکتی در دنیا مطرح شده است، اکنون بورس ‌های دنیا از حاکمیت شرکتی گذر کردند و وارد مقوله رابطه بین حاکمیت شرکتی و بنگاه‌های اقتصادی شدند.

گودرزی ابراز امیدواری کرد که این همایش بتواند ایجاد کننده بازتعریف جدیدی از روابط مابین مدیران اجرایی شرکت‌ها و ذینفعان بازار باشد و در این راستا شاهد آغاز جدیدی در افزایش اعتماد و نظام پاسخگویی در ناشران بورسی باشیم.

کد خبر 64812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =