۵۰ طرح معدن و صنایع معدنی از آغاز دولت سیزدهم تکمیل شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این سازمان از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، به همراه شرکت های وابسته و تابعه، موفق به تکمیل بیش از ۵۰ طرح و پروژه معدن و صنایع معدنی در سراسر کشور شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «امیر خرمی شاد» با اشاره به اینکه این تعداد طرح از سال ۱۴۰۰ به این سو تکمیل شده است، افزود: ارزش پروژه های مورد اشاره به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد که حوزه های مختلف معدن و صنایع معدنی را دربر می‌گیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه‌داد: زنجیره های مس، فولاد، طلا، آلومینیوم و همچنین امور زیربنایی در بخش راه‌سازی، برق رسانی، ساخت جاده و پُست اسکله در نقاط مختلف کشور، جزو مجموعه طرح های تکمیل شده از ابتدای دولت سیزدهم بوده است.

اشتغال‌زایی مستقیم سه‌هزار نفری

خرمی شاد تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح ها سه‌هزار و ۸۸ نفر اشتغال مستقیم و ۱۱ هزار و ۸۷ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

معاون وزیر صمت یادآور شد: شرکت های گل گهر، ملی مس، چادرملو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد شرق کاوه، فولادشادگان، گهر زمین و مجتمع های سنگان، طلای موته، طلای هیرد و غیره، جزو شرکت ها و واحدهای فعال در راه اندازی پروژه های این بخش بوده اند.

وی به طرح های شاخص این دوره اشاره کرد و گفت: کارخانه های طلای هیرد، راه اندازی دو پست اسکله منطقه ویژه پارسیان، فولاد سازی قائنات، کنسانتره شماره ۳ گهر زمین، بریکت‌سازی فولاد شادگان، واحد اکسیژن فولاد سفید دشت، آهک هیدراته اهر (مس سونگون)، میکسرهای جدید گندله سازی و خردایش ۲ به همراه فیلتراسیون کنسانتره سازی های گل گهر، نیروگاه های توسعه معادن و فلزات، هیپ لیچینگ مس سونگون و تعدادی طرح راه سازی، برق رسانی و آب رسانی به معادن از جمله طرح هایی هستند که در طول فعالیت دولت سیزدهم تکمیل شده است.

کد خبر 64823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =