رئیس جمهور دستور عملیات ساخت قطعه سوم آزادراه تهران -شمال را صادر کرد

رئیس جمهور دقایقی پیش با کلنگ زنی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال واقع در حوزه استحفاظی مازندران در روز پنجشنبه به یکی از مطالبات دیرینه اهالی، مسافران و گردشگران و کاربران جاده ای این محور آزادراهی کشور پاسخ داد.

به گزارش اگزیم نیوز، آیت الله سید ابراهیم رییسی ساعتی قبل قطعه دوم آزادراه تهران - شمال واقع در حوزه استحفاظی استان البرز را به بهره برداری رساند و سپس برای کلنگ زنی قطعه سوم این آزادراه وارد استان مازندران شده است.

در آیین کلنگ زنی قطعه سوم آزادراه تهران - شمال شماری از مسوولان کشوری و استانداران استان های مازندران و البرز و مدیران کل نهادهای اجرایی این دو استان حضور دارند.

رئیس جمهور دولت مردمی سیزدهم در بدو ورود به قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از سوی استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران کل و مسوولان شهرستانی مورد استقبال قرار گرفته است.

با افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال واقع در حوزه استحفاظی استان البرز به طول ۲۲ کیلومتر به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال ۱۴۰۲ مسیر استان البرز به مازندران برقرار می‌شود.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از پل زنگوله شروع می شود تا منطقه دوآب در حوزه استحفاظی استان مازندران ادامه دارد که به گفته استاندار مازندران این قطعه با مشارکت چینی‌ها ساخته خواهد شد.

در قرارداد بین ایران و چین آمده است تا ۸۰ درصد این پروژه توسط پیمانکاران و مهندسان ایرانی استفاده خواهد شد.

رئیس جمهور دستور عملیات ساخت قطعه سوم آزادراه تهران -شمال را صادر کرد

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران قطعه سوم آزادراه تهران - شمال را یکی از ابر پروژه های راهداری کشور برشمرد و گفت : قطعه سوم در مقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم است.

عملیات اجرایی طرح ملی آزاد راه تهران - شمال از سال۱۳۷۶ به طول۱۲۱ کیلومتر در قالب چهار قطعه آغاز شد، تاکنون قطعه چهار آن حدفاصل مرزن آباد- چالوس به طول ۲۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ و قطعه نخست آن هم به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل تقاطع بزرگرراه آزادگان و بزرگرراه شهید همت تا سه راهی شهرستانک سال ۱۳۹۹ به بهره برداری و زیر بار ترافیک رفت.

قطعه دوم این طرح ملی هم به طول ۲۲ کیلومتر منطقه شهرستانک تا پل زنگوله را در بر می گیرد که امروز بهره برداری شد و تنها قطعه سوم این مسیر ارتباطی به طول ۳۲ کیلومتر است که منطقه پل زنگوله تا دوراهی دشت نظیر استان مازندران را به هم پیوند می دهند.

کوتاه شدن حدود ۶۵ کیلومتر از طول مسیر نسبت به جاده موجود کرج - چالوس، کاهش زمان سفر چهارساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی به یک ساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی، مسیری ایمن و سریع برای چهار فصل سال، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا ناشی از کاهش آلاینده ها و واستهلاک خودروها، توسعه صنعت گردشگری و صنایع کشاورزی و تبدیلی از جمله مزیت هایی این طرح آزادراهی کشور اعلام شده است.

طول شبکه آزادراهی کشور ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر است و برنامه ریزی شده تا ۱۰ هزار کیلومتر دیگر به آن افزوده شود که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است.

کد خبر 64847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =