‌تاجیکستان به تراکتورهای ایرانی علاقه‌مند است

وزیر کشاورزی تاجیکستان اعلام کرد که این کشور به تراکتورهای ایرانی علاقه‌مند است و خواستار واردات بیشتر این نوع ماشین کشاورزی شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز به نقل از آسیاپلاس این موضوع در دیدار «قربان حکیم زاده» وزیر کشاورزی تاجیکستان و محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طرفین در مورد برنامه های بیشتر برای توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی گفت و گو کردند.

به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت کشاورزی تاجیکستان، در این نشست مصطفی وحیدزاده مدیرعامل شرکت تولید تراکتور ایران و نمایندگان تاجیکگرولیزینگ نیز حضور داشتند.

تاجیکستان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، تعدادی تراکتور در مدل های مختلف و مقدار زیادی دیگر تجهیزات کشاورزی از ایران وارد کرده است.

در این گزارش آمده است در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۳۰ تن خوراک ماهی از ایران وارد تاجیکستان شده است. برای ۳ ماه اول سال ۲۰۲۲ نیز ۴۷۰ تراکتور و ۱۰۰ گاوآهن به این کشور تحویل داده شد.

در گزارش آسیاپلاس آمده است: امروزه تراکتورهای ایرانی به ۳۰ کشور جهان از جمله کشورهای آسیای میانه صادر می شود. از جمله مزیت های تراکتورهای تولید شده در ایران مقرون به صرفه بودن آنهاست که از نظر صادرات این محصولات بسیار حائز اهمیت به نظر می رسد.

تراکتورهای ایرانی عمدتاً برای استفاده در باغ ها طراحی شده اند و چنین تجهیزاتی نسبت به سایر مدل های تراکتور سبک تقاضای بیشتری دارند.

کد خبر 64865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =