۱۱ سکونتگاه ساحلی جدید در هرمزگان ساخته می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: ایجاد ۲۷ شهر و شهرک جدید در استان‌های ساحلی جنوب کشور تصویب شده است که هرمزگان با ۱۱ شهر و شهرک بیشترین سهم در سکونتگاه‌های ساحلی جدید را دارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مهدی زندیه وکیلی روز دوشنبه افزود: وزارت راه و شهرسازی برای مکان‌یابی این سکونتگاه‌ها مشاور انتخاب کرده است و استاندار هرمزگان نیز در آخرین نشست تخصصی ویژه این موضوع، حدود پیشنهادی شهرک‌های جدید را اعلام کرد.

وی ادامه داد: سکونتگاه‌ها و شهرک‌های جدید ساحلی هرمزگان با در نظر گرفتن روند توسعه استان و شرایط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی، به تناسب در تمامی مناطق استان پیش‌بینی شده‌اند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: ۲۷ استان کشور از دسترسی مستقیم به دریا محروم بوده و در خشکی محصور هستند که ایجاد این شهرک‌ها فرصت سرمایه‌گذاری را برای استان‌هایی که به نوار ساحلی ارتباط ندارند ایجاد می‌کند و ظرفیت سرمایه‌گذاری به استان‌های فلات مرکزی که به نوار ساحلی و اقتصاد دریامحور دسترسی ندارند داده خواهد شد.

به گفته زندیه وکیلی فرصت ایجاد شهرک جدید و سکونتگاه‌های جدید با رویکرد اشتغال‌محوری دنبال شده و پس از تصویب و جانمایی نهایی تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پروانه احداث این شهرک ها صادر شود و عملیات آماده‌سازی آن‌ها نیز سرعت بگیرد.

کد خبر 64959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =