عربستان بر تقویت تلاش‌های «اوپک پلاس» در حمایت از ثبات و توازن بازار نفت تأکید کرد

عربستان بر رویکرد جدی خود در راستای تقویت تلاش‌های پیشگیرانه «اوپک پلاس» در حمایت از ثبات و توازن بازارهای نفت تاکید کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، در جلسه هفتگی هیأت دولت عربستان که به ریاست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور برگزار شد، بر عزم ریاض برای افزایش تلاش‌های پیشگیرانه کشورهای صادرکننده نفت به همراه دیگر تولیدکنندگان این ماده سوختی «اوپک پلاس» در راستای حمایت از ثبات و توازن بازارهای نفت تاکید شد.

نشست غیررسمی شماری از وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و اوپک پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک) روز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) در حاشیه نخستین روز هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک در وین برگزار شد.

در این نشست، وزیران نفت و انرژی کشورهای ایران، عربستان، امارات متحده عربی، عراق، گینه استوایی و چند کشور دیگر حضور داشتند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و اوپک پلاس در این نشست غیررسمی درباره وضع کنونی بازارهای جهانی نفت خام تبادل نظر و حاضران در این نشست همچنین بر حفظ ثبات در بازار نفت و ادامه سیاست‌های موجود در بازار تأکید کردند.

وزیران نفت و انرژی حاضر در این نشست غیررسمی، همچنین بر همدلی در تصمیم‌گیری و اجرای سیاست‌ها برای حفظ ثبات در بازار تأکید کردند و این اقدام را به نفع بازار کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت دانستند.

این نشست غیررسمی با توافق کلی وزیران نفت و انرژی کشورهای حاضر و موافقت همگی آنها درباره ادامه روند تثبیت بازار نفت پایان یافت.

کد خبر 65018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =