۲۳۱ همت تسهیلات برای تکمیل صنایع تبدیلی کشاورزی نیاز است

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی اعلام کرد: ۲۳۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی نیاز است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «کریم ذوالفقاری» در حاشیه دومین گردهمایی سراسری مدیران صنایع تبدیلی و غذایی سازمان‌های جهاد کشاورزی افزود: از مبلغ ۲۳۱ هزار میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی، بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام و بهره‌برداری از طرح‌هایی است که بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شامل طرح‌هایی مانند بسته‌بندی، سرت، فرآوری، کنسانتره، طعم دهندها و رنگ دهنده‌ها می‌شود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی، گفت: مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان نیز نیاز تسهیلاتی برای اتمام ۱۳۰۰ طرح با ۶۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

ذوالفقاری ادامه داد: در صورت تحقق ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اتمام و بهره‌برداری از ۱۳۰۰ طرح، ظرف یک سال و نیم ۱۰ میلیون تن به میزان جذب و فرآوری مواد خام کشاورزی در صنایع تبدیلی و تکمیلی اضافه خواهد شد.

وی تکمیل زنجیره‌های ارزش برای ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در بخش کشاورزی را مهم خواند و تصریح کرد: تولید به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد و اشتغال در بخش کشاورزی را تامین کند و اقدامات در حلقه‌ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی ضروری است.

ذوالفقاری با بیان این که تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی موجب ساماندهی نظام اقتصادی کشور می‌شود، گفت: با تخصیص این تسهیلات، سرمایه‌ گذاری‌ های بخش خصوصی را خواهیم داشت.

وی ضمن گله‌مندی از نظام بانکی افزود: در سال جاری مبلغ جزئی از تسهیلات بانکی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی درباره میزان تسهیلات پرداختی به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی و حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌های غیرتخصصی و از محل طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی پرداخت شد.

وی کارمزد تسهیلات تکلیفی و تسهیلاتی که از منابع داخلی بانک‌های غیرتخصصی تامین می‌شوند را ۲۳ عنوان کرد.

کد خبر 65143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =