سهم ایران از بازار حلال یک درصد است/ واردات خودرو، کمکی رقابتی و انحصارشکن برای بازار

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: سهم ایران از ابربازار حلال در جهان، کمتر از یک درصد است که نشان می‌دهد در این زمینه در گذشته کوتاهی شده و عقب‌افتادگی‌های جدی وجود دارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «مهدی اسلام پناه» امروز (دوشنبه) در خاتمه مراسم «جایزه ملی کیفیت ایران ۱۴۰۲» در جمع خبرنگاران افزود: سازمان ملی استاندارد برای بازارگشایی در این ابربازار تمرکز کرده است.

وی درباره صدور فقط ۳۰ نشان حلال در گذشته در کشور، گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، افزون بر یک‌هزار نشان حلال برای محصولات، کالاها و خدمات مختلف ایرانی صادر شده است.

این مقام مسوول با بیان آنکه صدور نشان حلال به‌منظور سهولت حضور شرکت‌ها و تولیدکنندگان در بازارهای هدف است، اظهار داشت: صدور نشان حلال در پیوست خود صدها صفحه گزارش‌های تکنیکال و آزمایشگاهی دارد که بنیه همه آنها نیز بر پایه اسلام است.

اسلام‌پناه، به صادرات سالیانه ۵۰ میلیون دلار محصولات و کالاهای حلال از ایران به مالزی اشاره و تصریح کرد: در صورتی که زمینه‌های لازم فراهم شود، صادرات محصولات حلال به این کشور تا سالیانه ۵۰۰ میلیون دلار دور از دسترس نخواهد بود.

وی گفت: این محصولات، مشتریان خاص خود را دارد که از توان خرید لازم برخوردارند و در عین حال، توسعه صادرات آنها به اقتصاد ملی ما نیز کمک خواهد کرد.

واردات خودرو، کمکی رقابتی و انحصارشکن برای بازار خودرو

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص موضوع واردات خودرو، افزود:‌ از همان روز نخست که مقرر شد مجوز واردات صادر شود، از آن استقبال کردیم و آن را کمکی پایدار، رقابتی و انحصارشکن برای اقتصاد کشور و بازار خودرو دانستیم.

وی تصریح‌کرد: امروز سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شکست انحصار موجود، شرایط را برای واردات خودرو به‌گونه‌ای رقم زده که میلیون‌ها خودرو می‌تواند وارد کشور شود.

اسلام‌پناه درباره پایان یافتن مهلت اعمال استانداردهای ۸۵گانه خودروها تا آخر تیر ماه، تصریح‌کرد: در این زمینه قانون فصل‌الخطاب است و با پایان یافتن مهلت مقرر، برابر قانون عمل خواهد شد.

وی تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد، سازمان مردم است و همه تلاش خود را در جهت صیانت از ایمنی، سلامت، کیفیت زندگی و مصرف مردم در حوزه‌های مختلف انجام خواهد داد.

کد خبر 65177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =