برزیل در صدد استفاده از ارزهای ملی در تجارت با شرکای تجاری است

مائورو وییرا وزیر خارجه برزیل گفت که کشورش مایل است در مبادلات اقتصادی با شرکای تجاری خود از ارزهای ملی استفاده کند و در حال ایجاد سازوکارهایی در این زمینه است.

به گزارش اگزیم نیوز، وییرا دوشنبه به اسپوتنیک گفت: برزیل بسیار علاقمند است که در تجارت با شرکای اصلی جهانی خود از ارزهای ملی استفاده کند.

وی افزود: ما در حال رایزنی با برخی از شرکای تجاری در این باره هستیم. ما با آرژانتین سازوکاری داریم که فرصت تجارت با ارزهای ملی را فراهم می‌کند.

وییرا تاکید کرد که ایجاد چنین سیستمی یک روند پیچیده و طولانی دارد که نیازمند مشارکت بانک‌های مرکزی تمام کشورها دخیل در این جریان است.

وی اظهار کرد: ما باید در این مسیر پیش برویم و توجه ویژه‌ای به پیچیدگی فرایندهای آن داشته باشیم.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل در اواخر ماه می گفت که مایل است کشورهای عضو بریکس یک ارز مشترک ایجاد کنند تا کشورهای مانند برزیل مجبور نباشد در تجارت خارجی از دلار آمریکا استفاده کند.

چندی پیش ژان پال پراتس مدیرعامل شرکت پتروبراس برزیل گفت که این غول انرژی قصد دارد معاملات با ارزهای ملی از جمله یوان چین و بیت‌کوین را آغاز کند.

وی اظهار داشت: ما به این سمت حرکت خواهیم کرد. این مساله به مجوز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برزیل بستگی دارد اما دولت فعلی مخالفتی با این مساله ندارد.

پراتس افزود: ما مذاکراتی درباره عقد قرارداد و انجام مبادله با یوآن داشته‌ایم. برای نمونه، در حال مذاکره با آرژانتین هستیم. این کشور کمبود دلار دارد. بنابراین مجبور هستیم مبادلات را با ارزهای جایگزین دلار انجام بدهیم.

کد خبر 65191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =