۷۰ درصد ظرفیت سدهای تامین‌کننده آب تهران خالی است

میزان پرشدگی سدهای پنج‌گانه تهران از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱) تا ۲۴ تیرماه به ۳۰ درصد رسیده که بیانگر خالی بودن ۷۰ درصد ظرفیت سدهای تامین کننده آب تهران است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، روند مصرف آب در تهران به دلیل گرم‌تر شدن دمای هوا افزایشی شده است به‌گونه‌ای که در روزهای گذشته استاندار تهران بر ضرورت مدیریت مصرف آب به میزان ۲۰ درصد تأکید کرده بود.

گزارش‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم بیانگر آن است که هر ثانیه ۵۷ هزار لیتر در این استان مصرف می‌شود.

این در حالی است که گزارش تازه مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان از خالی بودن ۷۰ درصدی حجم آب سدهای پنج‌گانه تأمین‌کننده آب این استان دارد.

براساس این گزارش مجموع آب موجود در سدهای امیرکبیر، طالقان در غرب استان تهران و لار، لتیان و ماملو در شرق از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ تیر به ۵۶۵ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وضعیت بارشی در این استان نیز در مقایسه با دوره بلندمدت کاهش ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

براین‌اساس از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۳ تیر ۱۹۴.۲ میلیمتر بارش در استان تهران ثبت شده که در مقایسه با ۲۷۴.۵ میلیمتر دوره بلندمدت ۲۹ درصد کاهش‌یافته است.

این میزان بارش البته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۸۲ میلیمتر بارش داشته از رشد ۷ درصدی برخوردار شده است.

روزهای اخیر سید رسول باقری معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران خبر از قطع آب موقت ۳۰ هزار خانوار بد مصرف آب داده بود و نیز از تشدید برخورد با اداره‌هایی که مدیریت مصرف آب نداشته باشند گفته بود.

کد خبر 65218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =