کاهش قیمت انواع سکه و طلا به دلیل کاهش نرخ ارز در پایان تیرماه

فعال بازار طلا گفت: هفته پایانی تیرماه با وجود افزایش بهای انس جهانی به دلیل کاهش نرخ ارز و تقاضا و دادوستدها قیمت انواع سکه و طلا کاهش یافت و حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان تخلیه شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، «محمد کشتی آرای» درباره وضعیت بازار طلا در هفته پایانی تیرماه اظهار داشت: هفته گذشته قیمت فلزات گرانبها همچون طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم هم سیر صعودی داشت و با افزایش همراه بود و بهای انس جهانی طلا با ۲۷ دلار افزایش روز گذشته در آخرین معاملات به ۱۹۸۲ دلار رسید.

فعال بازار طلا افزود: برخلاف افزایش بهای جهانی طلا، کاهش نرخ ارز ، تخلیه حباب سکه و طلا و کاهش تقاضا به مناسبت روز به ماه محرم باعث شد قیمت طلا و سکه سیر نزولی داشته باشد و این هفته بازهم قیمت‌ها با کاهش همراه باشد.

وی تصریح کرد: در آخرین معاملات روز گذشته قیمت سکه طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داد و ستد شد.

وی ادامه داد: همچنین در آخرین معاملات هفته گذشته هر مثقال طلای آب شده ۲۰۵ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی ، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۷ هزار تومان کاهش قیمت را داشت.

فعال بازار طلا اظهارداشت: حباب سکه نیز هفته گذشته با کاهش همراه بود و حباب سکه طرح جدید با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

وی بیان کرد: هفته گذشته به دلیل کاهش تقاضا، کاهش داد و ستدها و همچنین تخلیه حباب سکه و طلا قیمت‌ها سیر نزولی داشت.

کشتی آرای پیش‌بینی کرد طی روزهای آینده بهای انس جهانی طلا با نوساناتی همراه باشد و نرخ ارز با توجه به شرایط موجود کشور سیر نزولی داشته باشد و در هفته پیش رو نه تنها افزایش قیمت نداشته باشیم بلکه کاهش قیمت‌ها را هم شاهد باشیم و حباب سکه هم تخلیه خواهد شد.

کد خبر 65282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =