افزایش نرخ سود در بازار بین بانکی به ۲۳.۵ درصد

براساس آمارهای منتشر شده بانک مرکزی، نرخ سود در بازار بین بانکی در هفته منتهی به ۲۸ تیرماه، با افزایش جزیی ۰.۴ درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵ درصد رسید.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اگزیم‌نیوز، براساس آمارهای منتشر شده بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی در روز ۲۸ تیرماه با ۰.۰۴ درصد به ۲۳.۵ درصد رسید که بالاترین رقم از ابتدای ماه جاری است.

نرخ سود در بازار بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۱ تیرماه برابر با ۲۳.۴۶ درصد اعلام شده بود.

در اولین هفته کاری سال جاری (نهم فروردین ماه) نرخ سود در این بازار ۲۳.۳۶ درصد اعلام شده بود. در صورتی که بخواهیم نرخ سود در بازار بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۸ تیرماه را با اولین هفته کاری سال جاری مقایسه کنیم، این نرخ ۰.۱۴ درصد افزایش داشته است.

بالاترین رقم نرخ سود در این بازار متعلق به هفته منتهی به ۲۷ اردیبهشت ماه است که این نرخ ۲۳.۷۶ درصد اعلام شده بود.

پایین ترین نرخ سود هم مربوط به مربوط به اولین هفته کاری سال جاری با ۲۳.۳۶ درصد است.

براساس آمارهای بانک مرکزی، در هفته منتهی به ۲۸ تیرماه، حداقل نرخ توافق در بازخرید، نرخ اعتبارگیری قاعده مند و نرخ سپرده گذاری قاعده مند بدون تغییر نسبت به هفته قبل از آن به ترتیب ۲۳، ۲۷ و ۱۷ درصد اعلام شده است.

افزایش نرخ سود در بازار بین بانکی به ۲۳.۵ درصد

نرخ سود بین‌بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد، برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به‌نام بازار بین‌بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین‌بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین‌بانکی گفته می‌شود.

کد خبر 65303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =